Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forskudsopgørelse - hjælp!

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Nov 18
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Iværksættere - håber i kan hjælpe mig herinde.

Jeg er helt ny som selvstændig, og har lige fået oprettet min enkeltmandsvirksomhed i august 2018 ved siden af mit andet arbejde, hvor jeg er ansat i butik.
Indtil videre har jeg et overskud i virksomheden, men da jeg startede i August, havde jeg ingen ide om, hvor meget jeg i alt ville omsætte for. Jeg har derfor ikke lavet en forskudsopgørelse, da jeg som sagt ikke har haft nogen ide om overskuddet indtil videre.

MIt spørgsmål lyder så: Har det nogen betydning, at jeg ikke har indberettet min forskudsopgørelse i August, hvor jeg startede virksomheden, hvis jeg f.eks. får den lavet i den kommende uge og giver et skøn på overskuddet? Kan også se, at her d. 13 november er det muligt at lave sin forskudsopgørelse for 2019. Spiller dette nogen rolle?

Håber i kan hjælpe.
Hilsen Anders.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46702
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mener stadigt sagtens du kan nå at ændre forskud. En anden sag er, om skatten kan nå at blive reguleret så du ikke får en restskat - men bare ret til for 2018 og lav en ansættelse for 2019  - start forsigtigt og du kan rette beløbet op siden
Vil du vide mere om personlig virksomhed, skat, moms og en masse andet - så læs http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html  Du kan se indholdsfortegnelsen osv i linket

Tillykke med virksomheden og et overskud :) 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)