Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Stifte holding i danmark som svensk boende og arbejdende

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Jan 12
Indlæg ialt: 311
Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Jeg har læst mig frem til at når jeg bor i sverige og får løn fra danmark er jeg delvist beskattet i danmark på omkring 8% AM og 15% løn.

Mit spørgsmål er, hvis jeg aldrig er inden for danmarks grænser i forhold til arbejde for dette holding selskab, hvordan skal jeg så forholde mig til det hvis jeg udbetaler løn frem for udbytte?

Svensk udbytteskat er 30% flat af enhver krone, hvilket jeg vurdere favorabelt at lønne mig selv imod 8%+15%=23% skat hvis:

Nu er mit spørgsmål, når jeg betaler skat i danmark, skal jeg så yderligere betale skat i sverige? eller er det -kun- i danmark?

Jeg er ikke jurist, advokat eller revisor!

Jeg modtager gerne karakter :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Jan 12
Indlæg ialt: 311
Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja selvfølgelig forudsætter det at driftselskaber osv tjener penge og føre penge op i holding, men tænker specifikt på løn og skat fra holdng til mig fra dansk virksomhed til svensk borger.

Når jeg i virksomheden har tilbageholdt 8% AM og 15% dansk skat, er der så yderligere jeg skal forholde mig til?

- Ud fra det jeg læste, er jeg ikke 100% sikker på om jeg skal oplyse til svenske skatteverket at jeg har tjent x kr i dk som er beskattet i dk eller?

Jeg er ikke jurist, advokat eller revisor!

Jeg modtager gerne karakter :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Alex W.: