Hey Aminoer Vi har en webshop, hvor man som kunde har mulighed for at afhente varen på vores lager. Vi oplever dog til tider, at kundernekan tage flere uger, sågar måneder, om at afhente varerne. Det ødelægger lidt vareflow hos os - så: Hvor lang tid skal man vente, før man må annulere et køb? Vi kan ikke selv finde noget konkret på området - og kan det i virkeligheden bare indføres i vores handelsbetingelser? God dag |
Hej Frederik,
Du kan skrive ind i dine handelsbetingelser, at kunden foretager en reservation - ikke et køb, når de placerer en ordre hos dig.
De betaler jo ikke før de afhenter (du trækker først på kortet ved afhentning), så derfor kan du skrive i dine handelsbetingelser, at såfremt afhentning ikke er sket indenfor 2 hverdage, så forbeholder du dig ret til at annullere reservationen.
Sørg for at kunderne får besked om, at reservationen er ved at udløbe, så de netop får mulighed for at få afhentet varerne indenfor fristen.
Rigtigt mange firmaer har click&collect og det fungerer fint. Kunderne kan jo ikke tillade sig at blive sure over at ordren er slettet, når de ikke har overholdt fristen.