Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Underholdning i min Cafe?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Oct 18
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 09:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg åbnede i foråret en lille Cafe, som et enkeltmandsfirma. Den har kun åbent i sommer sæson hvor der er turister. Jeg er så småt begyndt planlægningen til næste år. Jeg har nu lidt mere overskud efter at jeg er kommet godt i gang. Derfor vil jeg gerne udvikle mig/cafe til næste år og har dermed nogle spørgsmål, som jeg ikke lige kan kan læse mig frem til...
SPØRGSMÅL:

1: Jeg vil gerne lave nogle små cafe aftner. Vinsmagning, ølsmagning og musik aftner, banko, pige aftner med forskellige professionelle til undervisning, m.m. Kan jeg trække disse udgifter fra?

2: Få at få fat i flere kunder vil jeg lave nogle aktiviteter for børn. Bål, skatteløb, spille eftermiddage, disko, klovn m.m.. ...Kan jeg trække disse udgifter fra i mit regnskab?
3: Jeg skal for første gang på messe i år. Havde tænkt at jeg ville have spil, tusser, fiskedam m.m. og banko til børn , for at trække deres forældre til. Kan jeg trække dette fra.?

Jeg er lige blevet medlem herinde og det ser ud til at det bliver interessant st læse herinde. Jeg har John,s bøger de er mega gode, men lige dette kunne jeg ikke selv finde svar på.. Tak på forhånd til jer der vil bruge tid på at svare mig.
Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Du kan trække ALLE udgifter fra, som indgår i driften af din cafe. Alt, hvad du har nævnt ovenfor skal der blot være fakturaer for.

Mvh Flemming

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :

A.l:
Jeg har John,s bøger de er mega gode, men lige dette kunne jeg ikke selv finde svar på
lækkert at høre

Ja du kan trække alle de udgifter du taler om fra. Så længe du kan sandsynliggøre, at du tager udgiften med det formål at skabe indtægter, og det vil der slet ikke være tvivl om her, hvor du ikke har en personlig vinding, så har du fradrag for udgiften efter den regning du modtager for det (eller dine købs notaer)

Du skriver enkeltmand og cafe. Jeg er ikke tilhænger af IVS som sådan men jeg vil nu nok foreslå du overvejer, om enkeltmands er det rigtige til et relativt risikofyldt område som café. Måske et ApS var sagen, du har givet et vist driftsflow at finansiere. Du skal dog så tale med en kyndig, om du bare kan omdanne og om det skal ske skattefrit eller skattepligtigt (fordi det måske ikke udløser skat)

Bare en overvejelse

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Oct 18
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 08:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for svar Flemming. Dejligt at vide.... det giver nogle muligheder, jeg slet ikke tænkte på da jeg startede. Ha en god dag. Hilsen Anita
Tilmeldt 20. Oct 18
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 08:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for svar John... det gør at jeg kan se mange forskellige muligheder.

Uha...jeg lavede det som enkeltmands firma, fordi jeg umiddelbart syntes at det lød nemmest, Men måske jeg en dag skulle sætte mig mere ind i det du skriver. TAK John. Ha en god dag
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)