Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Divi-theme driller mig - forkert skrifttype

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra København V
Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 206
Fra  Brainiac Skrevet kl. 09:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Aminoer. 

Jeg er ved at lave en tiltrængt opdatering af min side hukommelsestraening.dk og er ved at bruge et nyt theme: Divi. Problemet er, at skrifttypen ser helt forkert ud, hvilket kan ses på denne side, hvor jeg allerede er i gang med at ændre det: http://www.hukommelsestraening.dk/foredrag-om-hukommelsen/

Jeg ved godt, hvordan man principielt ændrer skrifttypen, hvilket kan gøres i theme-indstillingerne. Problemet er bare, at det ikke ændrer sig. Kender du årsagen og måske løsningen, så hører jeg meget gerne fra dig. 

God morgen!

Lars

Fra Helsingør
Tilmeldt 11. Jun 12
Indlæg ialt: 198
Skrevet kl. 09:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars,

Hvllken font er det specifik der driller dig?

Den sider du har linket til er pt. sat med både Arial, Verdana, Metamorphus og Montserrat.

Vil du gerne have at hele siden kun er med Metamorphus for eksempel?

Mvh. Lars

Fra København V
Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 206
Fra  Brainiac Skrevet kl. 10:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars. 

Ja, altså jeg vil bare væk fra den der lidt middelalderlige, krøllige font. Jeg har ikke besluttet mig for, hvilken specifik jeg skal bruge, men bare underligt den ikke vil ændre denne her grimme...

Fra Sønderborg
Tilmeldt 21. Mar 17
Indlæg ialt: 59
Fra  Unique Code ivs Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg gentager lige det andet spørgsmål. Kan du udpege hvilken tekst det er du mener har den forkerte font? Der er meget tekst og flere forskellige fonts i brug.

Rettelse: Jeg går ud fra det må være Metamorphous fonten du gerne vil ændre ;) 

Fra Sønderborg
Tilmeldt 21. Mar 17
Indlæg ialt: 59
Fra  Unique Code ivs Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er lidt svært at svare på hvorfor fonten ikke ændre sig. Der kan være mange grunde. Jeg kan ikke se hvor og hvordan du ændre den så måske det er en brugerfejl. Det kan også være fonten er sat direkte i koden hvor du ikke kan nå den fra dit kontrolpanel (eller hvor du nu ændre fonten).

Er det et wordpress theme? Eller bruger du et anden blog system? hvordan ændre du i fonten normalt?

Fra København V
Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 206
Fra  Brainiac Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok, nu er den feset ind hos mig. Det er korrekt, det er den font. 

Fra København V
Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 206
Fra  Brainiac Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian Dahl:

Det er lidt svært at svare på hvorfor fonten ikke ændre sig. Der kan være mange grunde. Jeg kan ikke se hvor og hvordan du ændre den så måske det er en brugerfejl. Det kan også være fonten er sat direkte i koden hvor du ikke kan nå den fra dit kontrolpanel (eller hvor du nu ændre fonten).

Er det et wordpress theme? Eller bruger du et anden blog system? hvordan ændre du i fonten normalt?

Ja det er et wordpress theme. Jeg har aldrig haft det problem før. Jeg har prøvet at ændre det på normal vis, i indstillingerne - uden succes.

Fra København
Tilmeldt 26. Aug 13
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvom du har valgt en anden font som standard i divi under theme options, så hvis du har valgt en anden skrifttype inden på selve dine tekst bokses, vil den overwrite din theme indstilling.

Så jeg ville gennemgå indstillingerne på de bokse hvor teksten ligger i, og tjekke at skrifttypen er sat til default og ikke en bestemt.

Fra København V
Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 206
Fra  Brainiac Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :

På forunderlig vis har jeg fundet ud af det. Tak for hjælpen til jer!

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)