|
Hej Kenneth Der er masser af plugins derude som kan løse opgaven med at begrænse adgang osv. Jeg har ikke nogen favoritter, men du kan se et par hurtigt fundne eksempler hér:
Ud over det er der jo mulighed for at bruge et af de tusinder af scripts og hostede løsninger, som findes på nettet i øvrigt og at integrere det i wordpress. Hvis du er intersseret skal jeg gerne ordne det for dig til en meget fornuftig aftalt pris, for jeg er også nysgerrig for at finde en smart løsning. Kontakt mig evt for detaljer. Hilsen Anders |
Jeg valgte at gå i krig med Joomla og blev meget imponeret over en smertefri installation. Så installerede jeg 2 moduler. Docman og Gallery R2.
Jeg downloadede en template, udskiftede logo og havde meget hurtigt en kørende website.
men.....Nu skulle der ændres tekster og menu samt til- og fravælges funktioner. Så var begejstringen slut. Det er ikke intuitivt og det tog lang tid inden jeg fandt ud af at ændre overskriftet. Det heder ikke menu eller artikle, men moduler. OK så lykkes det også. Jeg mangler stadig at finde ud af hvordan man ændre teksten "Welcome to the front page" har ledt overalt og kigget i HTML filerne og kan se der bliver henvist en database tekst som man må antage kan ændres et eller andet sted.
Alt i alt er Joomla meget godt specielt fordi det er så utroligt nemt at installere moduler.
men vælger gennemse og finder en zip fil på sin harddisk og clicker på hent og installere Vupti done! Wow! Jeg elsker nå nogen har lavet noget der bare duer.
Men det mærkes tydligt at ikke er samme geni der har programmeret hele Joomla. Det er der jo mange der har været med til.
Til sidst skal det tilføjes at de moduler jeg fandt løste behovene OK men ikke perfekt. Der er mange tusind moduler og der udvikles nye dagligt så det er bare om at kigge og spørge når man ved hvad man skal bruge. I betragtning af at alt har været gratis indtil nu må give Joomla meget høj karakter uden at have prøvet Wordpress, Drupal og andre.
Joomla får 4 pointer af mig (ud af 5)
Bliv gratis medlem