Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fundraiser / Indsamler....what to do?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Sep 09
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har talt med Skat, men kunne ikke få helt klart svar og blev stillet lidt rundt i systemet.

Jeg vil gerne lave en webside (som privatperson) og indsamle donationer til bestemte projekter for gade hunde i Marokko. Her til to hjælpe organisationer jeg har kendt gennem længere tid.

1.Skal jeg betale skat af de donationer folk giver til min webside og som uberørt føres videre til projektet.

2. Kan jeg indsamle fra både privat personer og firmaer?
A. Privatpersoner kontakter jeg ikke selv, men de kan finde mig på sociale medier og vælge at donere.
B. Firmaer relateret til hunde vil jeg kontakte på mail eller email.

3. Skal man registrere hver indsamling ved indsamlingsnævnet. Har kun planer om en indsamling, men vil måske udvide til flere separate indsamlinger over tid. Hvordan står mit eksempel i det tilfælde? Har læst lidt på deres side, og skal lige fordøje det juridiske - men måske nogen har en lettere version 😊

Jeg betaler selv omkostninger (administration, webside, etc) men hvis der skal betales skat eller gebyrer, tages dette fra donationen.

4. Er mine donationsgivere fradragsberettiget?

Mange tak for jeres hjælp :)






Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:36
Hvor mange stjerner giver du? :

powerstart:
eg vil gerne lave en webside (som privatperson) og indsamle donationer til bestemte projekter for gade hunde i Marokko. Her til to hjælpe organisationer jeg har kendt gennem længere tid.

1.Skal jeg betale skat af de donationer folk giver til min webside og som uberørt føres videre til projektet.

2. Kan jeg indsamle fra både privat personer og firmaer?
A. Privatpersoner kontakter jeg ikke selv, men de kan finde mig på sociale medier og vælge at donere.
B. Firmaer relateret til hunde vil jeg kontakte på mail eller email.

3. Skal man registrere hver indsamling ved indsamlingsnævnet. Har kun planer om en indsamling, men vil måske udvide til flere separate indsamlinger over tid. Hvordan står mit eksempel i det tilfælde? Har læst lidt på deres side, og skal lige fordøje det juridiske - men måske nogen har en lettere version 😊

Jeg betaler selv omkostninger (administration, webside, etc) men hvis der skal betales skat eller gebyrer, tages dette fra donationen.

4. Er mine donationsgivere fradragsberettiget?
1 ja det vil de være - dog jo fradrag for evt udgifter. Dermed også svar på 4. Man kan være en skattefri forening evt - men det kræver meget mere viden - generelt er der skat af donationer også når man giver dem væk til ikke skattegodkendt velgørenhed type kræftens bekæmpelse og så er der også regler for vor meget
Du kan indsamle fra dem  du vil men du må ikke kontakte nogen på e-mail uden deres skriftlige godkendelse på at du må sende en sådan - f.eks via din webside

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Sep 09
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svar 😊

Jeg har hel konkret tænkt at fundraise via
1. Kontakte firmaer
2. Have en webside hvor firmaer og private kan vælge at donere selv

SP1 Kan jeg vælge at gøre dette som privat person. Hvad er forskellen for mig skattemæssigt hvis jeg gør det som privat person i stedet for som firma?

SP2 Kan jeg informere firmaer og private om, at når de giver en donation, så kan de fratrække beløbet i skat? Eller er der bestemte vilkår der skal til før dette er muligt?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

powerstart:
SP1 Kan jeg vælge at gøre dette som privat person. Hvad er forskellen for mig skattemæssigt hvis jeg gør det som privat person i stedet for som firma?

SP2 Kan jeg informere firmaer og private om, at når de giver en donation, så kan de fratrække beløbet i skat? Eller er der bestemte vilkår der skal til før dette er muligt?

1 der vil være skat af beløbet uanset som privat eller selskab - dog vil det du giver videre jo så være at modregne når du kan vise det gjort korrekt

2 de kan ikke trække en sådan donation fra. Det kræver man er skattegodkendt forening type kræftens bekæmpelse.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)