Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Liste over Udgifter som ikke er fradragsberretiget i skattepligtigt resultat

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Dec 17
Indlæg ialt: 258
Fra  N-Control Skrevet kl. 06:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Håber I vil bidrage med hvilke udgifter som et firma *ikke* har skattemæssigt fradrag for i resultatet.

Ud fra mit eget hoved:

#001 Skatte-betalinger (selvsagt).

#002 Renter til skat (?)

#003 Stiftelsesgbyrer hos E&S, andre gebyrer ?

#004 Udbytter til ejerkreds og fra datter-selskaber

#005 Forskudt skat vedr. afskrivninger (område for sig selv).

Tilmeldt 16. Dec 17
Indlæg ialt: 258
Fra  N-Control Skrevet kl. 07:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :

ja de virker korrekte nok - ikke kun renter til skat men også div- bod til skat + ud over stiftelsesgebyr EOS - også evt advokat eller andet til selve stiftelsen

Parkeringsafgifter - hastighedsbøder - kunne nævnes - gaver - repræsentation med forretningsforbindelser kvart - "personalegoder" taget til ejer alene (julefrokost osv) og naturligvis aktiver med delt privat anvendelse formodet - men det er langt fra en fuld liste som jeg tror du givet ved

Overvej bogen Fradrag 2018 som gennemgår regler og praksis + har mere end 70 helt konkrete fradrag for firmaer gennemgået http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/fradrag.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Dec 17
Indlæg ialt: 258
Fra  N-Control Skrevet kl. 07:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Tænkte at tråden kunne fortsættes med følgende:

Hvilke krav skal være opfyldte for at et bilag giver hhv. moms-fradrag (som købsmoms) og skattepligt i årsregnskabet?

Vi er alle klar over at en korrekt udstedt faktura (https://skat.dk/SKAT.aspx?oid=2068789) har en del krav.

Herunder at den skal være stilet til køber.

Men er der en bagatel grænse hvor man ikke snakker "faktura" i virksomhedsregi, men blot købsbilag?

Hvad gør man f.eks. med udgifter til ophold købt på debet-kort på en tankstation eller en grillbar under rejse (lad os sige delvist momsfradrag)? Der står jo typisk ikke købers navn på kassebon'en. Det er jo et alm. bilag for årsregnskab, dvs. det er skattepligtigt, men hvad med moms'en.

Og hvad med andre ting - f.eks. lidt håndværktøj købt i kampens hede i Bauhaus? Opretter man en konto og får en regning som opfylder alt, så er det OK, men hvad nu hvis man bare har bogført kassebon'en?

Lige præcis vedr. repræsentation, har jeg fundet lidt - https://tax.dk/jv/ca/C_A_4_3_1_5.htm :

Fradragsretten for repræsentationsudgifter er betinget af, at udgifterne kan dokumenteres ved bilag. >Skattestyrelsen< stiller visse krav til sådanne bilag, for at de er fyldestgørende. >Skattestyrelsen< kræver:

  • at bilaget er dateret og angiver udstederen, og når det er sædvanligt også modtageren,
  • at det af bilaget fremgår, hvilke ydelser det vedrører og
  • at det er forsynet med kvitteringspåtegning/kasseapparat-afstempling, når det er sædvanligt.

Når restaurationsbilag fungerer som dokumentation for repræsentationsudgifter kræver >Skattestyrelsen< også, at det er noteret på bilaget, hvem der har deltaget i sammenkomsten og årsagen hertil.

Selvom disse specifikationskrav er opfyldt, og der foreligger dokumentation for at udgifterne er afholdt, er >Skattestyrelsen< berettiget til at skønne over, om de afholdte udgifter er fradragsberettiget. Hvis der ikke er fornøden dokumentation eller tilstrækkelig specificeret dokumentation, må >Skattestyrelsen< fastsætte fradraget for repræsentationsudgifter efter et skøn.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Kassebon må modtages efter regler for "forenklet faktuar mm" og her gør man klogt, hvis det er større beløb, at bede om en lille faktura (har for mig at butikker har pligt til at udstede det til erhverv ved over ?? kr) men ellers er det afgørende, at man selv dokumenterer købet så det er tydeligt det er til firmaet og præcis hvad det er som er købt fremgår - så SKAT ikke let kan mene, at det var købmandsvarer til privaten.

Samme med bon fra bar eller cafe - skriv deltager/formål osv på

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)