Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tradedoubler - Adtech - Danban - adfair eller?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Uldum
Tilmeldt 2. Aug 06
Indlæg ialt: 574
Fra  PetDreams.dk ApS Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogen der har erfaring med disse affiliate sider med annoncering indenfor Danmark?

Vi regner med at bygge www.petdreams.dk om med en ny side, og derefter annoncere ret kraftigt. Vi bruger adwords m.m, men er ude efter alternativer også. Er mest lun på tradedoubler, men det er mange penge synes vi, 35000 i oprettelse, 4900 kr. om måneden samt procenter til affiliates, og det er ikke svært at se at der skal noget igennem for at tjene det ind. Vi er igang med en kraftig udvidelse af sortimentet, for det skal der ihvertfald til.

I øjeblikket bruger vi partner-ads, som vi er meget glade for. Det er billigt, og har indtil nu været effektivt i forhold til investeringen. Er også med i webgains, som desværre ikke endnu har været særlig godt.

Men hvad mener du? Er det en dum ide f.eks i forhold til den type hjemmeside vi har? Vi ville være de første indenfor salg af udstyr til hund og kat på tradedoubler, men det hjælper jo ikke meget, hvis det er meget svært at få det til at løbe rundt.

Billigt Hundeudstyr Online

Tilmeldt 27. Oct 07
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 14:47

Tradedoubler er EU's største affiliate broker og er kendt som en meget seriøs partner. Kender godt de andre men har ingen erfaring med dem

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:50

Noget af det første jeg vil forslå at i kigger på er om nogle af jeres konkurrenter har et affiliate program og hvilket netværk de bruger. Derefter se hvad det koster at blive annoncør på netop dette netværk. De vil allerede have affiliates som arbejder med netop jeres produkter. 

Mht TradeDoubler syntes jeg at 4900 lyder dyrt, jeg har dog kun arbejdet med dem i England og her betaler vi £300 per måned. Hvad får i med i prisen?

Mht til jeres nuværende situation med partner-ads og webgains, har du været i kontakt med dem og spurgt om de identificer nogle gode affiliates til jer som de kan få til at tilmelde sig jeres affiliate program eller evt i kan få deres kontakt detajler og skal skrive til dem selv?

Jeg har har kigget på jeres affiliate program på jeres affiliate program og har et par kommentarer, da jeg er lidt forivret:

Webgains: I betaler 7%

Partner-ads: I betaler 10%

Jeres eget program: 5% af omsætningen før moms, (indtil 20. oktober 7%) hvilket år?

Som affiliate ville jeg følge mig snydt hvis jeg havde arbejdet for 5% hvis jeg kunne have fået 10%. I burde have mere struktur mellem alle jeres programmer, helst med et segmentering af programmer f.eks: 

1-2000 KR - 5%
2001 - 4000 KR - 6%
4000+  - 7%

Det giver en incitament til at arbejde hårdere få at komme et niveau op, men det skal selvfølgelig være realistske mål i sætter! 

Jeg vil også mene at i brude have links til både Partner-ads og webgains på jeres egen hjemmeside, da nogle affiliates fortrækker at arbejde gennem netværk.

Hvor meget har i gjort for at skaffe nye affiliates selv? I skal du og søge på ord som passer til jeres butik og se hvem der ligger nr 1-20. Derefter skal i kontakte dem og fortæl dem om de fantatiske muligheder som der ligger i lige netop jeres program. Der må da være en masse hudekendler og katte opdrætter som har hjemmesider hvor i kan få jeres reklamer på.

Håber at det giver lidt hjælp.

Fra Uldum
Tilmeldt 2. Aug 06
Fra  PetDreams.dk ApS Skrevet kl. 16:28

Hej

Du har en pointe i mange af de ting vi nok ikke har fået kigget ordentlig på. Prisen på tradedoubler er selvfølgelig bare vejledende, og ikke nødvendigvis den pris der vil være i en kontrakt.

Fra Uldum
Tilmeldt 2. Aug 06
Fra  PetDreams.dk ApS Skrevet kl. 16:29

Og tak for hjælpen. :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:43

Det var så lidt, hvis du har flere spørgsmål er du velkommen til at kontakte mig.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)