Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af ejendom - blandet bolig og erhverv

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Sep 10
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle,

Er der en revisor eller en anden som ved meget om dette - hvad jeg kan og er rigtigt at gøre??

Jeg har set på en ejendom hvor huset er 170 m2 og der er udbygninger/lager bygninger som er på i alt 760 m2.

Jeg har læst mig frem til at jeg kan trække noget af ejendomsskatten fra?? er det korrekt? eller er det kun hvis der er erhverv i selve boligen Altså i de 170 m2 ?


Det ville nok være nemmere at ringe til revisoren på mandag, men jeg vil lige prøve og få svar herinde

er der en der kan forklare det dummies så Jeg kan være med

På forhånd mange tak :)

Tilmeldt 20. Feb 15
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 23:32
Hvor mange stjerner giver du? :

cristian:

Jeg har læst mig frem til at jeg kan trække noget af ejendomsskatten fra?? er det korrekt? eller er det kun hvis der er erhverv i selve boligen Altså i de 170 m2 ?

Der står lidt om det her:

https://skat.dk/skat.aspx?oid=2234790

Men ellers er der nok en flink revisor herinde, som kan forklare nærmere. :)

Tilmeldt 16. Dec 17
Indlæg ialt: 258
Fra  N-Control Skrevet kl. 06:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Gælder linket for alle firma og virksomhedsformer og hvordan fungerer det i praksis?

Eller er det kun for enkeltmandsfirmaer?

Tænker at et ApS som juridisk enhed skal købe eller leje af ejer. Og udleje til erhverv er skattepligtigt.

Og man kan ikke bruge armslængdeprincippet med en leje på nul:

Fra nettet: https://www2.deloitte.com/dk/da/pages/tax/richardt/Udleje-af-kontor-i-privaten.html

Da du er hovedaktionær i et anpartsselskab, der fremover skal leje et kontor i din private bolig, er det indledningsvis værd at bemærke, at udlejningen skal ske på armslængdevilkår, dvs. som hvis anpartsselskabet skulle have lejet et tilsvarende og sammenligneligt kontor af en uafhængig tredjepart, hvilket bl.a. betyder, at lejen skal udgøre markedslejen. I vores besvarelse nedenfor har vi forudsat, at de 3.000 kr. udgør markedslejen, og at udlejningen i øvrigt sker på armslængdevilkår.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hanssing:

Tænker at et ApS som juridisk enhed skal købe eller leje af ejer. Og udleje til erhverv er skattepligtigt.

Og man kan ikke bruge armslængdeprincippet med en leje på nul:

ja korrekt - du skal bruge markedsleje - og det skal så også være så klart adskilt at du naturligvis slet ikke selv kan bruge det på nogen måde og ja - du bliver skattepligtig af hele beløbet hvorfor det ikke duer

Du kan få fradrag for andel af boligens skatter og evt konkret forbrug - uanset virksomhedsform - igen underforudsætning af skarp opdeling http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/fradrag-for-lokale-i-privat-bolig.html 

vh john Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Sep 18
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal også være obs på om omdannelsen fra erhverv til privat, kræver at ejendommen (erhvervsdelen) bliver ombygget så den kan overholde det gældende bygningsreglement. 

Er ikke 100% sikker på hvordan det lige virker, men det er noget I skal have undersøgt. 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)