Jeg vil forhøre mig om nogen havde gode råd om importering af varer fra Indien. Jeg er i gang med at etablere min egen virksomhed, hvor de fleste af vores varer bliver transporteret fra Indien.
Jeg vil forhøre mig om nogen havde gode råd om importering af varer fra Indien
Det bliver du da vist nødt til at uddybe lidt mere, før der er nogen der kan hjælpe dig. hvad er det for vare du skal have hjem? mængde? har du på nuværende leverandører i Indien?
Er du helt grøn som importør, er Indien ikke ligefrem det letteste sted at starte som importør.
Det vedrør håndtasker i læder og ruskind. Jeg har en nuværende leverandør, men vi er ikke nået så langt i processen. Kina er meget dyrt hvis man ikke er masseproducent, hvorfor jeg har valgt Indien. Det er første gang jeg importerer varer fra udlandet
sjovt nok, selv om flertallet af indere jo ikke slagter og spiser køer - men har dem hellige, så laves der masser af skind af - køer - set en del ned på i højere kaster - og ofte i øvrigt af ikke hinduer men det som kan være relevant er, at garning osv kan være alt for rigtig god til direkte skidt, og man kan risikere skind som smitter af eller føles "ubehageligt" så få endeligt skindprøver frem. Både Indien og Bangladesh er billigere end Kina med mange lædervarer og samme er Vietnam med stor og - taske produktion.
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
og man kan risikere skind som smitter af eller føles "ubehageligt" så få endeligt skindprøver frem
Det er også vigtigt at undersøge om garvningen indeholder nogle af de kemisk stoffer der er forbudt i EU. hvilket kan betyde at man får fornud mod at sælge varen i EU.
ikke gratis - men teknologisk institut kan teste skindene
Problemet kan så være, at det som er godt i en leverance ikke er i næste - men du kan jo også teste en del selv for f.eks afsmitning - læg Et tør og Et fugtig hvidt stof på læderet og sæt noget der vejer lidt oven på - se så om den farveafsmitning er til at leve med eller ikke. Mærk selv på læderet - er det blødt og rart
Lugt til det - lugter det lidt af læder eller som at komme ind i produktionshallen på en kemisk fabrik :)
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Det vil kræve laboratorietests, der er forskellige parametre der bør undersøges: ulovlige stoffer i garvning / farvning udover det bør det også undersøges hvor lysægte farverne og om der er afsmitning så du undgår reklamationer.
Det vil kræve laboratorietests, der er forskellige parametre der bør undersøges: ulovlige stoffer i garvning / farvning udover det bør det også undersøges hvor lysægte farverne og om der er afsmitning så du undgår reklamationer.
Helt enig med Ravn.
Jeg har en amerikansk leverandør (i en anden boldgade), med egen fabrik i Kina (da stifter er kineser, men bor i Memphis), når varerne ankommer til Rotterdam, møder X antal personale op og laver "snuseprøve" i de containere, der skal leveres til afdelingen i EU.
Garvning er også vigtig. Det er der Crom opstår. Kan udvikle eksem, når den er for høj. Så Trådstarter, sørg for at du har ALT dokumenteret og allerhelst fra en uvildig.