Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af fejlagtig hævning på firmakonto

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Herning
Tilmeldt 21. Dec 16
Indlæg ialt: 32
Fra  Bang Insights Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle, 

Jeg har et IVS, og jeg er kommet til at gøre det man absolut ikke må, nemlig at betale en privat regning fra min firmakonto. Der gik ca. en uge før jeg opdagede fejlen, og fik ført pengene tilbage fra min private konto. Det er nogle måneder siden, så det er i en tidligere moms-periode. 

Beløbet er ret småt, 270,- til en mekanikerregning, og nu er spørgsmålet hvordan jeg hurtigst og nemmest får det bogført, uden at det bliver en kæmpestor hovedpine. 

Hvis der er nogen der har nogle pragmatiske forslag til hvordan jeg løser den vil jeg være rigtig taknemmelig!

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan i alverden kan du betale en privat regning på firma konto når det er et kapitalselskab?

Jeg kunne forstå hvis det er enkelmandsfirma/ I/S.

Det er der pointen med kapitalselskaber er at de skal have separat erhverv konto for sig selv.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus Bang:

Hej alle, 

Jeg har et IVS, og jeg er kommet til at gøre det man absolut ikke må, nemlig at betale en privat regning fra min firmakonto. Der gik ca. en uge før jeg opdagede fejlen, og fik ført pengene tilbage fra min private konto. Det er nogle måneder siden, så det er i en tidligere moms-periode. 

Beløbet er ret småt, 270,- til en mekanikerregning, og nu er spørgsmålet hvordan jeg hurtigst og nemmest får det bogført, uden at det bliver en kæmpestor hovedpine. 

Hvis der er nogen der har nogle pragmatiske forslag til hvordan jeg løser den vil jeg være rigtig taknemmelig!

shit happens - Teoretisk kan skat slå en lidt for det - men for 270 kr - om de så aldrig så meget så det som privat hævning - nej - den tror jeg ikke på

Bare bogfør nu  Jeg har dog ikke forstået hvordan du har bogført, når du skriver mellemregning, for så må du vel have bogført det som udgift korrekt og fået moms korrekt

Har du slet ikke bogført, så bogfør nu som udgift (og tag det let på momsperiode med det lille beløb) og med mellemregning som modkonto og samme dag - flyt fra din private bank til firma og bogfør så mellemregning kredit bank debit i det IVS

Det var ikke smart, men thats it - du bliver ikke flået og bliver du er det for andet sammen med det her.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Herning
Tilmeldt 21. Dec 16
Indlæg ialt: 32
Fra  Bang Insights Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej begge to, mange tak for hjælpen. 

Jeg har ikke bogført det endnu, så jeg følger din guide John, mange tak

... og grunden til, at det i det hele taget har kunnet lade sig gøre er, at jeg som privatperson har fået fuldmagt til at håndtere firmakontoen i netbank, i stedet for at skulle jonglere med flere nem-ID'er. Langt de fleste tidspunkter er det smart, men lige i dette tilfælde gik det lidt for hurtigt :)

VH
Rasmus 

Tilmeldt 4. Apr 14
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Du kan også bare bogføre

D: Andre tilgodehavender 270 kr
K: Bank 270 kr

Og så få overført 270 kr fra din private konto til selskabets konto

D: bank 270 kr
K: Andre tilgodehavender 270 kr


Er du rigtig fræk så lader du bare være med st bogføre de 270 kr og sørger for, at beløbet går op med det, der reelt blev hævet...
- så er der sq ingen der opdager noget...

Du skal i hvert fald ikke skrive “privat omkostning” i bogføringsteksten....

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)