Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Firmabil uden privat beskatning.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Sep 18
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 19:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg søger noget viden omkring muligheden for at købe firmabil uden at blive beskatte privat. Kender en der havde en Mercedes C klasse som firmabil og en Audi A4 privat, og fordi de blev set som værende af samme klasse blev han ikke beskattet privat.
Jeg har en Mercedes CLA privat, og har overvejet en C220 som firmabil. Jeg vil bare ikke beskattes af den, da jeg ikke kommer til at bruge den privat.
Hvem vurdere hvilke klasser bilerne er i? Og er der nogen der har erfaring med dette?
På forhånd tak.

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 19:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan man ikke. Hvis du har råderet over en bil privat, skal du beskattes af den. Du kan også sagtens blive beskattet af råderet over mere end 1 bil!

Statsautoriseret revisor - København

Tilmeldt 24. Sep 18
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 19:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Ham jeg kender blev som sagt ikke beskatte privat da han havde en bil af samme klasse privat, samt han kunne fremvise kvitteringer på brændstof og værksted.

Så det kan lade sig gøre.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan ikke få et eksakt svar på det spørgsmål. Det er SKAT som foretager vurderingen. Udgangspunktet for fri bil er som CEF er inde på en rådighedsbeskatning. Skal du slippe uden om dette skal du sandsynliggøre at bilen ikke bruges privat. Det kan f.eks. ske ved omhyggelig ført kørebog. Det er ikke sikkert at SKAT alene vil se sig tilfredse med dette.....

Se evt:

https://skat.dk/skat.aspx?oid=1947973

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :

VNP:

Ham jeg kender blev som sagt ikke beskatte privat da han havde en bil af samme klasse privat, samt han kunne fremvise kvitteringer på brændstof og værksted.

Så det kan lade sig gøre.

det er i alle fald absolut ikke normalt - det er ikke bilen eller nøglen men RÅDIGHED der udløser skat så snart den er med hjem en hvidpladebil, så jeg ville aldrig satse på det uanset din historie

Han kan da sagtens køre privat og have kvitteringer og alligevel selv, og søn og datter udnytte den anden - så som ejer - slet ikke, og som ansat - ville jeg heller aldrig tage mod hvidbil med hjem 

Det er helt som med telefon - rådighed der udløser

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Sep 18
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak fir jeres svar, kan sagtens se det med rådigheden fra skats side af. Udfordringen for mig er at jeg ofte har mere end 2 passagerer med, så en almindelig gulplade kan komme til kort.

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :

VNP:

Ham jeg kender blev som sagt ikke beskatte privat da han havde en bil af samme klasse privat, samt han kunne fremvise kvitteringer på brændstof og værksted.

Så det kan lade sig gøre.

Der er et koncept der hedder deleleasing hvor firmaet og privatpersonen deler omkostningerne efter en kilometerfordeling. Du kan jo principielt godt have en firmabil uden at blive beskattet af den, men i så fald skal du kunne overbevise en medarbejder i Skat om at du i løbet af et år aldrig har kørt i et eneste privat ærinde.

Det centrale i skattelovgivningen er at Skat hare kan sig at de ikke tror på dig, og du har bevisbyrden med den detaljeringsgrad som den gældende skattemedarbejder nu har lyst til at kræve. 

Firmabil uden beskatning tror jeg er en rigtig dårlig risiko! 

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 09:48
Hvor mange stjerner giver du? :

VNP:

Mange tak fir jeres svar, kan sagtens se det med rådigheden fra skats side af. Udfordringen for mig er at jeg ofte har mere end 2 passagerer med, så en almindelig gulplade kan komme til kort.

Man kan da sagtens købe gulpladebiler med plads til to passagerer, men de har jo så gerne en mere praktisk fremtoning (kassebiler m.m.)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)