Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sikre betalingsmetoder ved køb i Kina

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Oct 12
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Min virksomhed har handlet i Kina gennem flere år, men det har altid været sendt med fly og har derfor været forholdsvis mindre beløb.

Nu skal vi så for første gang have en større forsendelse hjem med skib og så kræver leverandøren gebyr for den sædvanlige betaling med Paypal. Forståeligt nok, da Paypal skal have betaling for deres køberbeskyttelse. Men gebyret vil er jo forholdsmæssigt højt, og jeg bør kunne klare mig uden køberbeskyttelse fra Paypal.

Jeg har god tillid til virksomheden, som jeg har handlet med før, men spekulerer alligevel over, hvad der er den mest sikre (gebyrfri) betalingsform?

Leverandøren foreslår T/T (er vist bare en alm. bankoverførsel). Men jeg har bare ikke rigtig nogen sikkerhed ved bankoverførsel?

Leverandøren foreslår også, at jeg kan overføre via Paypal - men som "ven/familie", hvor det så skulle være gebyrfrit. Det kan jo så betales med Visa/Dankort og føles derfor mere sikkert - men er det det? Normalt kan man jo som privat benytte sig af indsigelsesordningen, hvis noget mod forventning går galt efter betaling med kort, men om det også vil være muligt at bruge i sådan en situation, det ved jeg ikke.

Hvad er jeres erfaringer med større betalinger?

Tilmeldt 6. Aug 18
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Er gebyret højt hvis i benytter jer af AliPay? 
Kender ikke så meget til det, men har hørt, at det skulle fungere udemærket (lidt ala PayPal). 

Tilmeldt 2. Oct 12
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 18:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Tristan25:

Er gebyret højt hvis i benytter jer af AliPay? 
Kender ikke så meget til det, men har hørt, at det skulle fungere udemærket (lidt ala PayPal). 

Jo, det har de også fremlagt som en mulighed. Der er et lidt lavere gebyr end ved Paypal, så det kunne måske være et kompromis. Skulle der være en god køberbeskyttelse der?

Tilmeldt 2. Oct 12
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Andre med erfaringer omkring disse ting? :)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :

1980'eren:
Leverandøren foreslår også, at jeg kan overføre via Paypal - men som "ven/familie", hvor det så skulle være gebyrfrit.

Hvor stor er en større betaling? 

Det ville få mine alarmklokker til at ringe når de kommer med sådan et useriøst sådant forslag.

vær i øvrigt opmærksom på at du kan risikere at få en betydelig ekstraregning hvis søfragten er betalt af din leverandør.   Få en dansk speditør til at hjemtage godset så slipper du for en dyr økonomisk overraskelse.    

Tilmeldt 2. Oct 12
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

1980'eren:
Leverandøren foreslår også, at jeg kan overføre via Paypal - men som "ven/familie", hvor det så skulle være gebyrfrit.

Hvor stor er en større betaling? 

Det ville få mine alarmklokker til at ringe når de kommer med sådan et useriøst sådant forslag.

vær i øvrigt opmærksom på at du kan risikere at få en betydelig ekstraregning hvis søfragten er betalt af din leverandør.   Få en dansk speditør til at hjemtage godset så slipper du for en dyr økonomisk overraskelse.    

Et 5-cifret beløb, men det er selvfølgelig altid individuelt, om man betragter det som et større beløb.

Jo, det virker da lidt suspekt, at leverandøren foreslår sådan en betalingsmetode, men på den anden side overrasker det mig ikke, og min oplevelse er, at de fleste kinesiske leverandører er meget reelle på trods af, at de til tider kan virke lidt suspekte. ;)

Ja, den med søfragten er jeg opmærksom på, så har blot fået en pris FOB og får en dansk speditør til at tage sig af hjemfragten. :)

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har handelet i kina og jeg fik også nogen dyr lære penge.

En af de faldgrupper som jeg faldt i, var at leverendøren sagde man skulle lave en bankoverførsel og skrive "ven/familie". Hvad der skete rent praktisk er at den ansatte skiftede firma konto ud med hans egen private konto som betyder at firmaet aldrig fik sin betaling og jeg aldrig fik mine ting.

Hvad kan banken gøre i danmark? De kan gøre nul og nix.

Hvis du leder efter sikkerhed og så er det lige meget hvilken betaling platform du bruger, så er det bedst at spørge din leverendør at oprette sig på alixpresd eller alibaba og handelen forgår der, da disse platforme giver dig 100% sikkerhed.

Udover det, findes der hav af faldgrupper.

40% af alle virkersomheder i kina er scam.

P.s jeg har selv prøvet det på mine egne ben.

Min lære penge car ca. 60.000 kr. Måske lyder det ikke så meget for jer. Men for mit vedkommende er 1kr tab ved scam er et stort tab.

Tilmeldt 2. Oct 12
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 18:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Skygge Manden:

Jeg har handelet i kina og jeg fik også nogen dyr lære penge.

En af de faldgrupper som jeg faldt i, var at leverendøren sagde man skulle lave en bankoverførsel og skrive "ven/familie". Hvad der skete rent praktisk er at den ansatte skiftede firma konto ud med hans egen private konto som betyder at firmaet aldrig fik sin betaling og jeg aldrig fik mine ting.

Hvad kan banken gøre i danmark? De kan gøre nul og nix.

Hvis du leder efter sikkerhed og så er det lige meget hvilken betaling platform du bruger, så er det bedst at spørge din leverendør at oprette sig på alixpresd eller alibaba og handelen forgår der, da disse platforme giver dig 100% sikkerhed.

Udover det, findes der hav af faldgrupper.

40% af alle virkersomheder i kina er scam.

P.s jeg har selv prøvet det på mine egne ben.

Min lære penge car ca. 60.000 kr. Måske lyder det ikke så meget for jer. Men for mit vedkommende er 1kr tab ved scam er et stort tab.

Hej Skygge Manden

Tak for dit input. Jeg har valgt at betale via Alipay og håber det giver lidt ekstra sikkerhed.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)