Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konsekvens for udlændinge i Danmark, der laver konkursrytteri?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 17. Feb 14
Indlæg ialt: 128
Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Som overskriften siger, hvad er så konsekvensen for udlændinge i Danmark, der laver konkursrytteri?

Jeg har betalt en entreprenør for et stykke arbejde, som efterfølgende har vist sig at indeholde en del mangler.

Jeg har et meget klart krav over for entreprenøren, som har vedkendt sig ansvaret. Denne har forsøgt at udbedre, men har ikke kompetencerne. Han vil ikke betale for at få manglerne udbedret. Entreprenøren siger, at hvis denne får en regning, så lukker han bare sin virksomhed.

Hans virksomhed er et IVS, og han kommer fra Polen. Hvis hans firma bliver konkursbegæret og lukket, hvordan ejerens muligheder for at starte et nyt selskab i eget navn?

Grunden til jeg spørger er, at jeg gerne vil lave en vurdering af, om han er ude i et bluff. Der er tale om mangler for 35-40.000 kr. Jeg tænker, at han hellere vil betale en regning i den størrelsesorden end at miste retten til at drive virksomhed i Danmark.

Mvh
Mikkel

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Hv:
Hans virksomhed er et IVS, og han kommer fra Polen. Hvis hans firma bliver konkursbegæret og lukket, hvordan ejerens muligheder for at starte et nyt selskab i eget navn?
som udgangspunkt - med mindre han får konkurskarantæne - og det tror jeg slet ikke her - så afmelder han sig som direktør, hvorefter selskabet tvangslukket og så stifter han bare et nyt i næsten samme navn dagen efter som nyt IVS 

Dit krav er tabt i det tvangslukkede - Du skal have rigtigt meget på ham for at gøre håb om hæftelsesgennembrud og personligt ansvar

Det er IVS desværre i en nøddeskal - tvangslukke er helt gratis for ejeren - og det er lidt derfor (og mange andre årsager) at folketinget synes at have flertal for at lukke for nye stiftelser, men vel næppe før 2019

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Feb 14
Indlæg ialt: 128
Skrevet kl. 18:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Tak for dit svar.

Hvad mener du med, at jeg skal have meget på ham? Tænker du ifht., at noget er udført groft uagtsomt eller decideret forkert? Det er bevisligt, at opgaven er udført hel forkert. Det har ekstern rådgiver allerede stadfæstet.

Jeg er begyndt at optage alle mine samtaler med entreprenøren, og her siger han direkte, at han lukker virksomheden, hvis han får en regning...

Mvh
Mikkel

Tilmeldt 9. Jan 11
Indlæg ialt: 236
Fra  DinPlakat.dk Skrevet kl. 19:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan ikke bruge de optagelser til noget som helst, i et retssal. Det er et generelt problem i byggebranchen. Især typehus firmaer. De laver et ApS. Ved hvort opført hus. Når det er bygget lukker de ApS. Så man ikke kan reklamere..

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mikkel Hv:

Hej John,

Tak for dit svar.

Hvad mener du med, at jeg skal have meget på ham? Tænker du ifht., at noget er udført groft uagtsomt eller decideret forkert? Det er bevisligt, at opgaven er udført hel forkert. Det har ekstern rådgiver allerede stadfæstet.

Jeg er begyndt at optage alle mine samtaler med entreprenøren, og her siger han direkte, at han lukker virksomheden, hvis han får en regning...

Mvh
Mikkel

nej dårligt arbejde vil ikke give ham personlig hæftelse ved tvangslukning som sådan - det er bare dårligt arbejde desværre. Nej det er hvis han ex driver selskabet videre og skaber en masse gæld efter det punkt han ikke har chance for at betale tilbage, og ved det

Jeg tror ikke der her er noget man kan bruge - det kan jo være sådan, at skal man betale noget man ikke har penge til, ja så lukker man, og det er jo det man har selskaber til. Det er jo for at slippe for personlig hæftelse og ansvar. Det kunne jo være en mio bøde, og så er man jo færdig - og lukker

Det er helt enkelt farligt at have en entreprenør der får penge forud  eller kan ødelægge noget - hvis det er et lille IVS. Og her vel en polsk der har stiftet IVS for at udføre det - det ER en risiko man tager, måske fordi det er billigt, og når det går galt, så er man taber

Selv hvis han ikke lukkede, skulle du gennem besværlig retssag med syn og skøn og alt muligt dyrt  uden at være sten sikker på at vinde, og stadigt, har hans IVS ingen penge, ja så får du heller ikke nogen

vh John Hannover

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Feb 14
Indlæg ialt: 128
Skrevet kl. 19:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det lyder desværre ikke som om, at der er noget at komme efter. Det er godt nok træls. 

Det lyder også som om, at det er spild af penge på en advokat...?

Entreprisen var sådan set færdig, og derfor var entreprenøren blevet betalt. 1½ måned efter arbejdets udførelse, blev fejlen opdaget.

Jeg prøver et sidste forsøg på at tale ham til fornuft, men jeg tvivler kraftigt på det virker. Jeg har allerede foreslået, at vi deler regningen 50/50, da det er en af hans underentreprenører, der har udført arbejdet.

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 08:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Måske skulle du have betalt en smule mere og fået et anderkendt.firma til.at lave det. Så undgår du disse problemer

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvis det er underentreprenøren, der har udført det

fejlbehæftede arbejde, kan du gå efter underentreprenøren.

For en anden gangs skyld:

Du bør ikke frigive entreprisesummen før der har været

mangelsgennemgang.

Tilmeldt 17. Feb 14
Indlæg ialt: 128
Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Min entreprenør har brugt en underentreprenør på hele den opgave, der er gået galt.

Underentreprenørens virksomhed var et personlig ejet virksomhed, der nu er lukket.

Er der noget at komme efter her?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :

personlig virksomhed hæfter personligt men har du haft aftalen alene med det IVS du taler om, så vil jeg ikke mene du kan få erstatning fra underleverandøren normalt - det kan det IVS formentlig hvis de kan vise fejlen og dermed vil personen bag det lukkede kunne skulle betale

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)