Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Eksportregler til Norge for juletræer

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Jun 16
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino !

Jeg er i gang med at undersøge mulighederne for salg af juletræer transporteret fra DK til Norge, da jeg har fået en mulighed for at købe et billigt parti juletræer.
Så vidt jeg kan se på nettet skal man være eksportregistreret, hvilket giver god mening, samt at told er lidt anderledes da det er eksport til udenfor EU.
Men er der andre faldgruppe eller ting jeg burde være opmærksom på inden jeg sætter gang i hjulene ?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :

LarsCGS:
Men er der andre faldgruppe eller ting jeg burde være opmærksom

Naturligvis er der altid en del faldgrubber man skal tage højde for ved eksport.  Du bør nok starte med at undersøge reglerne for eksport af træer, prøv at kontakte plantedirektoratet. ligeledes bør du undersøge de norske regler for import af træer.

Generelt kan siges at juletræs branchen er meget professionel og har stor eksport, så det bliver nok svært for dig at blive konkurrencedygtig. Hvem vil du overhoved sælge til i Norge ?  

Tilmeldt 22. Jun 16
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har forsøgt at undersøge reglerne, men der virker ikke til at være et åbenlyst sted at gøre det helt korret.. 
Grunden til at jeg mener jeg kan være konkurrence dygtig er pga. den lave pris jeg kan få træerne til.
Ligeledes er planen selv at transportere og sælge træerne i Norge. Primært i områderne Stavanger, Stord og evt. Oslo hvor jeg har en del kontakt. 
Men igen her møder jeg et problem i hvorvidt man skal søge tilladelse til at sælge i disse områder, og om man skal betale leje for en "stand". 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :

LarsCGS:
men der virker ikke til at være et åbenlyst sted at gøre det helt korret.. 

Plantedirektoratet burde kunne hjælpe, alternativt eksportrådet under udenrigsministeriet.  Skal du selv sælge i Norge skal du være moms registreret der - din ide lyder mildest talt dødfødt. Find en grossist der vil aftale træerne  

Der må da være tale om en meget lille mængde hvis du selv vil/ kan transportere dem? 

Tilmeldt 22. Jun 16
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 18:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var selvfølgelig også en mulighed med en grossist tilknyttet.
Tanken ved at sælge dem selv var egentlig blot for at mindske omkostningerne.
Tanken var mellem 6-700 træer.

Fra Eidsvoll
Tilmeldt 13. Jun 12
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 18:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan sagtens komme til Norge og sælge juletræer, og jeg tror ikke du behøver at være momsregistreret i Norge for at gøre det. Dog tror jeg du skal stille garanti for indtjænt moms ved indførsel af træerne, som så modregnes når du forlader Norge igen.

Dvs. forventer du at sælge 500 juletrær til kr 500,- per styk, så skal du stille sikkerhed for kr 62500,- før du slipper ind i landet med dem.

Og der er klart penge at tjæne på juletrær i Norge - et træ koster nemt mellem 500 og 1000 kroner (måske endnu mere) alt efter hvilken kvalitet de har.

Prøv at ringe det norske toldvæsenet i morgen på telefonnummer; +47 22 86 03 12 så kan de sikkert hjælpe dig videre.

Lykke til med projektet :)

Mvh Dan

Tilmeldt 25. Nov 22
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person
Hej lars, blev du klogere på salg af juletræer til norge? MVH. Christian
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)