Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

jobsamtale

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Kbh.
Tilmeldt 4. Mar 06
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 00:00
Hvor mange stjerner giver du? :
jeg skal til jobsamtale om en uge i en konsulentvirksomhed. de søger en projektleder og en sikkerhedsmedarbejder. jeg har ingen erfaring på nogen af områderne. til gengæld taler jeg arabisk og det er en klar fordel da en del af arbejdet kommer til at foregå i mellemøsten. er det nogen af jer som kan fortælle om disse to stillinger? og give gode råd med på vejn til jobsamtalen?
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 00:22

Helt ærligt:

Hvis du ikke besidder kompetencerne til at håndtere jobbet, mener jeg du bør blive hjemme.
Men når nu du er blevet udvalgt til samtale, må du jo også have givet indtryk af, at du har ét eller andet at byde på. Måske er du nyuddannet? Da står du dig bedst ved at være ærlig om din situation: Du ved ikke meget om projektledelse, men du er villig til at gøre en stor indsats for at lære det.

Projektledelse kan betyde meget forskelligt afhængigt af hvilken type virksomhed og hvilken type projekt, der er tale om. Men generel skal projektlederen have overblik over projektet og sørge for at projektmedarbejderne når projektets delmål i den rigtige takt. I reglen skal projektlederen også selv være meget aktiv i projektet og dets praktiske afvikling.

En sikkerhedsmedarbejder skal have styr på et sæt af regler samt firmaets sikkerhedspolitikker.

Held og lykke med samtalen.

mvh Hans
Tilmeldt 4. Oct 05
Indlæg ialt: 442
Skrevet kl. 12:07
Hvad er du uddannet som? Hvad har du arbejdet med tidligere?

Sikkerhed kan være ret meget, lige fra (som Hans skriver) at sørge for et sæt sikkerhedspolitikker fra virksomhedens side, til hvilket sikkerhedsfirma der skal vælges og hvorfor.

Typisk kræver det at du har både teoretisk og praktisk erfaring inden for området sikkerhed, det kan f.eks. være at du har en baggrund fra politiet eller millitæret.

Men altså det er meget svært at skrive noget om både sikkerhed og projekt ledelse med mindre du kan uddybe begge, det er to meget brede felter.
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 14:29
Dato: 3/7/2006 12:21:39 AM Forfatter: Hans Stokholm Kjer - fra Kjers Kommunikation

Helt ærligt:

Hvis du ikke besidder kompetencerne til at håndtere jobbet, mener jeg du bør blive hjemme.
Men når nu du er blevet udvalgt til samtale, må du jo også have givet indtryk af, at du har ét eller andet at byde på.

Hvo intet vover, intet vinder!
Men forstår din mening, Hans, omvendt så er Walied jo hentet ind til samtale, så de må have en mening med det.

I dit virke, Hans, er der selvfølgelig nogle helt basale ting som må være på plads når du ansætter folk, men i andre brancher - og fra erfaringer hos venner der driver forretning: --nogen gange kan man ikke ansætte folk alene på de kvalifikationer de har listet i CV, men ofte er det personen; personlighed, vellighed og andre "dyder" som lige så meget spiller ind - og hvor det "papirmæssige" måske ikke helt stemmer overens med det man søger/søgte.

Walied: Godsped! A salam oleikum - oleikum a salam (eller hvorledes det nu er I hilser frem og tilbage )

Lasse

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 15:12
Dato: 3/8/2006 2:29:07 PM Forfatter: Lasse Burholt  --nogen gange kan man ikke ansætte folk alene på de kvalifikationer de har listet i CV, men ofte er det personen; personlighed, vellighed og andre ''dyder'' som lige så meget spiller ind - og hvor det ''papirmæssige'' måske ikke helt stemmer overens med det man søger/søgte.

Helt enig, Lasse.  Men jeg vil have svært ved at ansætte en projektleder, som aldrig har været involveret i projektorienteret arbejde - eller en sikkerhedsmedarbejder, der regner med at håndtere kravene fra arbejdstilsynet med en Rottweiler - hvis du forstår.
- og dette er ikke møntet på Walied - jeg kender ikke mandens kompetencer eller personlighed.

Vi glæder os alle til at høre, hvordan det går dig, Walied.

Venlig hilsen

Hans
Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 684
Skrevet kl. 21:31
Vær ærlig så kommer du længest :)

Har selv lige været igennem møllen som ny uddannet som skal ud og prøve kræfter med det virkelige liv.

Jeg var til to samtaler.

Den første som jeg så fik, var jeg ærlig, og på grund af det troede jeg ikke jeg fik det. Jeg var ignenem forskellige personlighed test og problemløsningstest, og her kunne man hurtig falde i og svare på spørgsmålene som man troede firmaet ville værdsætte. Men var ærlig.

Det andet var hos et firma hvor jeg ville blive sat sammen med en udviklingsgruppe, jeg ville så være den eneste med teknisk viden indenfor området, det fandt jeg ud af først ved samtalen, da jeg gik der fra, vidste jeg jeg aldrig ville kunne løfte opgaven, simpelthen fordi jeg ikke havde erfaringen, men jeg prøvede at spille lidt skuespil, for jobbet lød kanont intressant, men han havde luret mig og jeg fik ikke jobbet.

Men har nu et job hvor de ved nøjagtigt hvem jeg er, og hvad jeg vil, det vil sige jeg arbejder med det jeg gerne vil i dag :)

Så ærlighed kommer man længest med, efter min mening ihvertfal :)

Pøj pøj med det.
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)