Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overdrage privat boligejendom til nystiftet virksomhed?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Aug 18
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg vil forhøre forummet om der er nogle eksperter der kan komme med et indspark på en idé jeg går rundt og tumler med.

Jeg bor pt. i et hus i Frederiksværk som jeg fortsat vil bo i indtil det er gennemrenoveret udvendigt. Det blev fuldstændigt renoveret indvendigt i 2008 og nu er jeg så gået igang med den ydre del af huset, hvor jeg allerede har skiftet dele af taget og pt. er ved at renovere husmuren. Jeg har boet i huset i 3 år og påtænker at blive boende i et par år mere. Jeg er dog glad for huset og vil helst ikke af med det igen, men omvendt vil jeg gerne bo tættere på København hvor jeg arbejder.

Så er det jeg påtænker at beholde huset og leje det ud. De fleste, hvis ikke alle, realkreditselskaber er dog ikke meget for at låne én penge til en ny ejendom hvis man allerede har et eksisterende realkreditlån i en anden ejendom. Men så er det jeg tænker om man mon kan afsondre ens privatøkonomi fra den ejendom man gerne vil leje ud, ved at indskyde 50.000 kr i et ApS selskab og så overdrage ejendommen til selskabet med henblik på drift af udlejningsejendomme? Jeg tænker at på den måde adskiller jeg min privatøkonomi fra ejendommen og kan derigennem ansøge om et realkreditlån i en anden ejendom der ligger tættere på København som privatperson. Er det helt skævt tænkt og vil det overhovedet kunne lade sig gøre med de gældende regler?


Mvh,
Dennis

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil mene næsten alle kreditforeninger og banker vil se ret ens på om du har det privat eller i ApS - de vil se på din økonomi og ikke på et nyt ApS økonomi

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Dec 14
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 19:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Den måde du tænker det på her, vil jo ikke stille kreditforeningen anderledes.

Falder ejendommen i Frederiksværk i pris og stopper din lejer med at betale sin husleje, ja så tager det firma du selv ejer jo hele tabet.

Du kan ikke her nøjes med at hæfte for de 50.000, da kreditforeningen med garanti vil kræve du selv kautionere.

Endvidere kan du være uheldig at kreditforeningen vil benytte rentabilitetsprincippet til at vurdere ejendommen, hvilket giver en langt højere bidragssats, samt med stor sikkerhed et lavere lånebeløb.

Sidst men ikke mindst, hjælper intet af dette på det overordnede problem, nemlig at de ikke vil se på det med 'mildere øjne' rent kreditmessigt.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)