Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af hjemmeside og dens image

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Feb 07
Indlæg ialt: 776
Skrevet kl. 17:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer

Jeg står i denne situation at jeg gerne vil sælge min virksomhed, men mine kontakter og produkter følger ikke med i købet. Køberen skal kunne se ideen med at videreføre www.personalsales.dk gode image der er blevet udbredt iblandt målgruppen 15-25 år indenfor kvinde og herre accessories.

Er det overhovedet muligt at få nogle penge ud af ens "gode navn" og det image virksomheden igennem tiderne har fået blandt målgruppen?

Virksomheden har i hele perioden vist et stigende omsætningsniveau og antal besøgende stiger for hver måned. Der er god potentiale i virksomheden, men den kan desværre ikke komme videre til flere lande.

Jeg sælger den pga. jeg vil noget større indenfor den samme genre, men må starte helt fra ny, sammen med en ny samarbejdspartner.

Glæder mig til at høre jeres svar.

Mvh René Sørensen
www.personalsales.dk - accessories til fornuftige priser

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 10:54

Tja, hvis der nu er en omsætning af en hvis størrelse så kan det garanteret være interessant for en af dine nuværende konkurrenter at overtage siden.

De har jo (givetvis) lager osv. i forvejen.

Jeg tror omsætningen/indtjeningsbidraget skal være meget stort før siden er interessant for personer som skal starte forfra med lager, leverandørrelationer, etc. Da der nok er lige rigeligt med arbejde i det hvis der ikke er instant økonomi i det.

/Peder 

Tilmeldt 17. Nov 07
Indlæg ialt: 194
Skrevet kl. 17:25

Uden produkter og kontakter vil jeg ikke vurdere at siden er noget værd. Et godt navn hænger jo sammen med produkterne.

Jeg tvivler fx også på at man ville købe navnet Toyota for at begynde at sælge hygiejnebind.

/JJ

Man er aldrig bedre end sin sidste præstation!

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 18:35

Stil dig i køen sammen med de mange andre der vil sælge en webshop med *Potentiale*. Du ligger selv med svaret for hvor meget shopen er værd. Hvad er dit overskud efter ALLE udgifter, inkl. den løn du skal have for de timer du bruger på shoppen. Tag så det overskud og lad en køber kunne betale det tilbage over 3-5 år.

Jimmy

Tilmeldt 17. Nov 07
Indlæg ialt: 194
Skrevet kl. 18:58

Dimsedut:

Stil dig i køen sammen med de mange andre der vil sælge en webshop med *Potentiale*. Du ligger selv med svaret for hvor meget shopen er værd. Hvad er dit overskud efter ALLE udgifter, inkl. den løn du skal have for de timer du bruger på shoppen. Tag så det overskud og lad en køber kunne betale det tilbage over 3-5 år.

Meget præcist formuleret ja ;-)

Og så endda uden produkter og kontakter... man skal nok bare regne med nogle få kroner for domæne og side.

/JJ

Man er aldrig bedre end sin sidste præstation!

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Feb 07
Skrevet kl. 09:26

Hej Alle

Tak for jeres indlæg. Jeg har dog formået at finde en køber der vil give et 5cifret beløb for hjemmesiden.

Jeg har dog også fået tilbudt et dobbelt så stort beløb, hvis de kan få mine leverandørkontakter med.

Meningen var jo jeg ikke vil sælge leverandørkontakterne, da jeg starte ny virksomhed op og dermed ikk vil have endnu en konkurrent med netop de produkter jeg har. Men beløbet er virkelig interessant.

Hvad vil i gøre? Er der en kalkulation man kan lave, da 2 af mine leverandører virkelig er guld værd.

Mvh René Sørensen

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Skrevet kl. 10:35

Du kan slet ikke hurtigt nok få solgt dine leverandøroplysninger for 10.000.

Jimmy

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Feb 07
Skrevet kl. 10:45

Hej Jimmy

Hvis selve kontakten genererer et overskud på 10.000 kr. om måneden alene, så vil 10.000 kr. for denne kontakt vel være meget lavt sat?

Må gerne forklare hvis jeg overser noget.

Mvh René Sørensen

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Skrevet kl. 11:15

Når jeg ser på din side ser jeg absolut ikke noget man ikke relativt simpelt på finde leverandører af, og hvis kontakten er så god, mon så ikke ham/dem der køber din side nok har overvejet hvordan de vil få fat i varerne? Søgemaskinerne er jo opfundet.

Jimmy

Fra Thisted
Tilmeldt 11. Jul 07
Indlæg ialt: 79
Fra  Apps4all ApS Skrevet kl. 13:10

Jeg ville da personligt ikke være interesseret i at købe en virksomhed hvor sælgers eneste motiv for at sælge er at starte en konkurrerende virksomhed i større målestok og som muligvis er endnu mere konkurrencedygtig. Men cadeu til dig hvis du har fundet en køber der vil.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)