Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Uddannelse for at have en hedge fund?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Aug 18
Indlæg ialt: 7
Fra  NE-tech Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Goddag alle :)

Jeg har leget lidt med tanken om at starte en så kaldt "hedge fund" med et par kamerater.
Vi vil alle skyde nogle af vores EGNE penge ind i vores hedge fund, og sammen investere dem, for at opnå et størt muligt afkast.

Nu til mit spørgsmål.

Jeg ved at man skal have en uddannelse og tilladelse fra finanstilsynet, for at rådgive andre i investering, og investere ande folks penge.
Så jeg vil spørge om vi kan starte en hedge fund, uden nogenn har en uddannelse til dette. Det skal lige understreges at det er kun vores egne penge der bliver investeret, og vi alle kommer til at stå som ejere i virksomheden.

Vh.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Invester ens - men ikke i virksomhed - det kan både skattemæssigt og på næsten alle andre måder være for tung og dyrt. Er i for små hver for sig - så lad være

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 26. Aug 18
Indlæg ialt: 7
Fra  NE-tech Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej John

Tak for dit svar.

Det skal lige siges at vi ikke snakker småbeløb, men mange penge.

Vi er alle klar på det tunge og administrative. Dog ved jeg ikke lige skattemæssigt. Vi har jo planer om at reinvestere vores afkast. Og hvis vi skulle have udbetalt penge, vil vi udbatale dem som udbytte, og dermed "kun" skulle betale 22% eller hvad det er af de første 44.000 kr.

Men jeg ville egentlig bare godt vide om det var lovligt at gøre på den måde, eller om man stadig skal have en uddannelse som kvalificerer dig til det.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg ved det ikke hvis I kun investerer for jer selv og ikke som forretning - om I skal registreres (der er ikke uddannelseskrav men for at administrere andres investering og styre den - skal man registreres i finanstilsynet som sikker kan svare dig) - men det er jo fint at reinvestere - bare lige for at være klar

Hvad er det for 44.000 kr man kan få i udbytte uden skat?  Der er 27% fra krone 1 og 42% fra over ca 50.000

I firmaform betaler man 22% af overskud - og når vi taler værdipapirer, så er der tale om lagerbeskatning = ikke kun af realiserede gevinster, men årets bevægelse - stigningen - evt den gearede.
Udbytte er så 27% af op til ca 50.000 kr kun = først 22% og 27% af resten = samme som bundskat ca 41%. De penge fik I ud til 27% privat - og så snart I er over de ca 50.000 kr så er det 22% og 42% af resten = 56% svarende til topskat af jeres gevinster.

Fradrag for tab kan kun udnyttes i senere års gevinster,

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 26. Aug 18
Indlæg ialt: 7
Fra  NE-tech Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar John

det med skatten var jeg ikke helt inde i, kunne bare lige huske noget med nogle %'er og tænkte nok det var op til 50.000 kr. i udbytte.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)