Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af kreditnota (noget speciel - medarbejdersvig)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Jan 15
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 19:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har haft en medarbejder som har faktureret en kunde som  vedkommende selv har fundet og udført arbejde  for uden min viden.

Tilmed  har vedkommende brugt mit logo, cvr nummer mv., men skrevet sin egen bankkonto på fakturen som kunden har indbetalt til. 

Nu er kunden ikke tilfreds med det udførte arbejde og gør nu krav på at få refunderet det indbetalte. 

Vedkommende fritidsansatte, som hjalp mig nogle få timer om ugen, er ikke ansat længere, er under 18 år.

Så er mit spørgsmål som følger:

1. Hvordan bogføre jeg denne kreditnota selvom pengene  ikke er gået ind på min konto. Og jeg er nød til af egen lomme  at indbetale  beløbet til  firmaets konto til dækning  af  kreditnotaen da der ellers ikke er penge nok. 

2. Hvordan skal  jeg forholde mig overfor den tidligere ansatte der har begået svig. Politianmelde ham?, Og i givet fald, hvad vil det så  ske. Det er tale om ca. kr. 6000,-. men det er også en slags penge.  Jeg syntes ikke rigtig at jeg kan sige det til kunden da vedkommende (tiligere) ansatte har brugt mit logo, cvr nummer og adresse på fakturen.

Til at starte med bad jeg vedkommnende at betale kunden pengene tilbage selv, men det er han ikke i stand til. 

Han er ikke særlig samarbejdsvillig om at finde en løsning. 

Håber at der er nogle der kan komme med  nogle gode råd.

På forhånd tak!

Linda 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg må sige, at jeg ikke ved om ikke du bare kan sige til kunden, at det intet har med dit firma at gøre men at det er en ren svindler. Det vil der let komme en grim sag ud af og du vil blive set som den skyldige, men omvendt kan et firma jo ikke nødvendigvis skulle have ansvaret, hvis nogen helt uden ret bruger ens logo og navn
Det komplicerede er jo tidl ansat og kunden måske har kontakten via dit firma og så er det nok meget mere besværligt

Hvis det alene var bogføring så kunne løsning være, at finde en konto til TAB under omkostningerne eller lave en - og så bogføre debet den og kredit bank - forudsat kunden ikke kunne ane andet end det var dig kunden handlede med

Politianmelde ville jeg - men om politiet gør meget ved jeg ikke, når det er en under 18 - 

KUNNE du på nogen måde have forestillet dig han gjorde det han gjorde - så er det ikke så godt som hvis du kan sige, det var 100% ren svindel. Det at du ikke selv kunne forudse eller gøre noget ved tingene er forudsætning for overhovedet at tage tabet skattemæssigt

Jeg ville i alle fald tale med hans forældre - og forklare dem hvad sønnen er ude i (og det burde politiet vel også) - og se om ikke DE ville betale for at få sønnen ud af noget svindel

æv dog altså John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Jan 15
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dine råd  og svar, John :-)

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :

For at du har fradrag for det, skal der ske en politianmeldelse som skal vedlægges som bilag.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

kah:

For at du har fradrag for det, skal der ske en politianmeldelse som skal vedlægges som bilag.

Yes

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Løsningen kan være en snak med vedkommendes forældre med henblik på at finde en mindelig løsning. Alternativet er en politianmeldelse som kan føre til dom og lukke en masse karrieremuligheder.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville bestemt ikke gå til hans forældre, det må være politiets opgave!

Jeg ville gøre ham utvetydig opmærksom på, at det er konsekvensen. Hvis han ikke reagerer fornuftigt indenfor nogle dage, vil han blive politianmeldt. Hvis du har fortalt ham det, ja så er det direkte til politiet.

Over for kunden ville jeg beklage og blot gøre opmærksom på, at vedkommende ikke længere arbejder i firmaet. Overvej eventuelt at udføre arbejdet i stedet for at betale ham tilbage. Jeg ville holde det internt, at du har haft en medarbejder, som har ikke har kørt efter reglerne.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)