Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søges: Seriøse inputs og skæve ideer på en dansk ø

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 9. Feb 17
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

En lang historie kort, så har jeg brug for både seriøse inputs og skæve ideer!

Jeg går med tanker om at flytte med min familie til en mindre ø, hvor vi har familie. Der kommer årligt mellem 250.000-300.000 turister. 

Hvis vi skal flytte tilbage, så vil jeg, på sigt, være selvstændig. Jeg har mulighed for at finde job på fastlandet, men jeg drømmer om at blive selvstændig. 

Jeg håber, at I er med på ideen om at fyre løs med seriøse/sjove ideer! :-)

I håb om så brede ideer som muligt, så vil jeg helst ikke røbe for meget om min baggrund, stedet mv.

Tilmeldt 9. Feb 17
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Det skal siges, at jeg naturligvis selv har gjort mig tanker og ideer, som jeg deler løbende :-)

Tilmeldt 4. Nov 17
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ikke fanget hvad det er du vil have ideer til ???

Fra Hjørring
Tilmeldt 15. Nov 10
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 00:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hvis du nu kunne få tag i noget DNA fra forskellige forhistoriske tetrapoder, ekesmpelvis fra myg indkapslet i rav, så kunne du gensplejse med hjælp fra nulevende donordyr.

Når du så havde et passende sortiment af tidligere uddøde dyr, kunne du lade dem vandre frit rundt på din ø. Turister ville sikkert betale store summer for at kunne besøge et fortidsland.

Hvis du er heldig at få avlet en tyrannosaurus rex, så lad lige være med at referere til juratiden. Det er sindsygt irriterende for medborgere med OCD når navne på temaparker refererer til en forkert tidsperiode. Kald den Cretaceous Park.

.... var det skævt nok?

Tilmeldt 9. Feb 17
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 06:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, jeg gør mit opslag mere konkret.

Jeg ønsker ideer til aktiviteter for turister. Udbuddet af aktiviteter på øen er begrænset. Pt. er det muligt at spille minigolf, besøge museum, besøge gallerier, brugskunstbutikker, arrangerede busture på øen med guide, cykelleje og flot ny legeplads på havnen.

Et udpluk af egne ideer og tanker:
Hestevognskørsel
Arrangerede fisketure
Sjov på vandet i havnen
Østerssafari
Kajakture
Vandreture
Cykel tur / hhv. Sightseeing eller MTB
Klatring
Teambuilding arrangementer
Sportsdage med forskellige sportsgrene

Tilmeldt 9. Feb 17
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 06:40
Hvor mange stjerner giver du? :

M. S.

Tro det eller lad være, så er det faktisk præcist skævt nok til at lade min egen inspiration vandre videre.
En stor temapark placeret i landskabet er bestemt en fin ide, hvis det kan kombineres med følelsen af at være isoleret på en ø.

Om dit forslag var ironisk eller seriøst, så hjælper det til inspirationen - tak.

Tilmeldt 3. Aug 18
Indlæg ialt: 3
Fra  Bizz. Skrevet kl. 09:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Hva med at udvikle din egen lokale ting med et brand knyttet til øen på samme måde som eksempelvis læsø salt.
Tilmeldt 11. Nov 08
Indlæg ialt: 270
Skrevet kl. 09:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Måske kan du finde inspration her:

https://www.dinosaurkingdomii.com/gallery

Tilmeldt 4. Nov 17
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Fossiljagt
Stjernetydning
Slagt & spis
Institution, hvor man evt kan producere ting til turister
Christiania 2.0
Overlevelsestur

Man skal nok kende lidt til din økonomi og dine evner, for at blive mere præcis/seriøs.

Tilmeldt 9. Feb 17
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Fedt!! Tak for gode forslag!

Jeg har selv en pædagogisk baggrund med let erfaring indenfor temabuildingarrangementer og sportsarrangementer. 

Jeg er villig til at tillære mig selv nye kompetencer også, hvorfor min baggrund ikke er bestemmende for  fremtiden. 

Nanna Strøm: God ide - tak! Der findes forskellige råstoffer på øen. Godt at kunne tage udgangspunkt i Læsø Salt som brand.

Arco Iris: Fedt link! Tak.

Rasmus01: Gode ideer - tak! Hvad tænker du med institution hvor man kan producere ting til turister?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)