Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lån til ejendomsportefølje

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Jun 09
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogen af jer der har lykkes at låne penge til en større ejendomportefølje? Jeg søger lidt råd og erfaring, inden jeg selv tager kontakt til diverse banker, realkreditinstitutter og pantebrevs-lånere, for at høre hvad mulighederne er.

Jeg læste på et tidspunkt om en herinde der lånte omkring 25 millioner, på hans glatte ansigt, til en række ejendomme. Så jeg søger andre der har gjort noget lignende? Ikke nødvendigvis 25 millioner, men gerne deroppe af eller mere.

Så del gerne jeres erfaring :)


Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Glem det - Ingen låner penge til ejendomme på glat ansigt idag - det hører 30 år tilbage i tiden til - lige som lov om belåning af den slags sandeligt heller ikke understøtter det
vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Jan 18
Indlæg ialt: 46
Fra  Juridisk Servicecenter Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt enig med John, det er altså bestemt ikke noget man bare liiiiige gør.

Men giv mig endelig et praj, hvis det lykkedes og du har brug for en juridisk rådgiver, samt en til at berigtige. Wink

 www.juridiskservicecenter.dk - hjælp til køb af bolig (private) / freelance sagsbehandling (virksomheder) 

Tilmeldt 25. Jul 13
Indlæg ialt: 296
Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvfølgelig og heldigvis - fristes man til at sige - får du ikke et lån på 25 mio. på dit glatte ansigt med mindre du er et ualmindeligt godt stykke papir, som bankerne virkelig flokkes om. 

Generelt til lån af ejendomme skal du stille med 10-20 % i egenkapital. Jeg er en del eksponeret i ejendomsbranchen og har den holdning at driften af ejendommen skal løbe rundt likviditetsmæssigt. Så går det ikke galt selvom ejendomsmarkedet slår bak og ejendommene falder i værdi. Afhængig af den enkelte ejendom vil et positivt cashflow kræve omkring 30-35 % egenkapital (bolig). 

Så i gang med at spare op. 

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 18:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du har noget sikkerhed du kan sætte i pant, kan du sikkert godt låne mange penge. Kommer an på hvor meget værdi det har.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)