Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af mit fritidshus til mit ejendomsselskab

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jul 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har tænkt mig, at sælge mit fritidshus (som jeg har ejet siden 2005) til mit ejendomsselskab. Selskabet er registreret i 2006.
Er det korrekt jeg kun skal søge i Miljøministeriet og ikke i Erhvervsstyrelsen?

Karin G. Boldt

Fra Ballerup
Tilmeldt 2. Feb 18
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal kun søge i Miljøministeriet og ikke Erhvervsministeriet. Selskaber får normalt ikke tilladelse til at købe ejendomme, der skal bruges til ikke-erhvervsmæssigt formål. Men selskaber kan i visse tilfælde få tilladelse, hvis særlige betingelserne herfor er opfyldte. Du kan kontakt en billig boligadvokat, så kan de hjælpe dig med resten. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :

mig bekendt må selskaber aldrig eje danske sommerhuse helt enkelt - så jeg tror det er ligemeget med ansøgning. Danske sommerhuse må kun ejes privat og som udgangspunkt kun af danske

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Feb 18
Indlæg ialt: 373
Fra  Lillebælt Revision Statsaut. Revisionsanpartsselskab Skrevet kl. 19:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Tidligere var det Naturstyrelsen, som behandlede ansøgningerne om køb af fritidshuse. Men Erhvervsstyrelsen har nu overtaget sagsbehandlingen, og ansøgningen skal sendes til dem. https://erhvervsstyrelsen.dk/ansoegninger-under-sommerhusloven

Du skal dog forvente et afslag på en ansøgning, da praksis er meget restriktiv. https://erhvervsstyrelsen.dk/naturstyrelsens-meddelelser-notater-om-praksis-mv

Derudover skal du også være opmærksom på, at det skattemæssigt er meget uhensigtsmæssigt, at eje et fritidshus i sit selskab. Når et selskab ejer en fritidsbolig, er der en beskatning af din rådighed over fritidshuset, uanset om du faktisk benytter det eller ej. Du undgår kun beskatning i de uger, hvor fritidshuset eventuelt er lejet ud til tredjemand.

Beskatningen er i højsæsonen 0,5% og udenfor højsæsonen 0,25% af den offentlige vurdering. Det giver en beskatning på årsbasis på 16,25% af offentlig vurdering, hvis der ikke sker udlejning.

Tilmeldt 29. Jul 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er ikke Miljøministeriet det var før. Det er Erhvervsstyrelsen hvor jeg har fået svar på min forespørgsel. Det kan ikke lade sig gøre der skal være over 5. ansatte. Jeg er revisor så det vidste jeg godt men det var forsøget værd.

Karin Gertrud Boldt
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)