Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af firmabil for start kapitalen ved stiftelse af ApS

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Jul 18
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer

Jeg har et spørgsmål omkring start kapitalen i et ApS

For at stifte et ApS skal jeg skyde 50k ind i firmaet.

Men det er rimelig mange penge da jeg også står og skal have købt firmabil og værktøj til selskabet da jeg er tømrer.

Søgsmålet går på om det er muligt at bruge de 50k til køb af bil også værktøj?
Eller er det nogle penge som står låst?

Jeg vil selvfølge skyde yderligere penge ind, da 50k ikke er nok til det hele

Håber mange gange på jeres hjælp

Hilsen
Simon
Tilmeldt 9. Jan 11
Indlæg ialt: 236
Fra  DinPlakat.dk Skrevet kl. 15:38

Det kan du sagtens..

Fra 2840
Tilmeldt 31. May 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 17:02

Hvorfor købe sådan et aktiv når du er i opstartsfasen og binde likviditet deri ?
Uden at kende alle detaljerne så ville jeg se på om ikke det bedre kan betale sig at lease og gøre omkostningen og cashflow variabel og fuld fradragsberettiget. Jeg tror du vil komme længere og bedre igang på sådan en løsning. Og så er bilen formentlig også ny og med serviceaftale frem for gammel/ældre og med potentielle værkstedsregninger oveni.

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 06:21

Helt enig med Pilde.

Lease bilen og brug nogle penge på bilfolie, så folk ser dig i gadebilledet og spar penge på investering i bilen. De fleste leasingaftaler i dag er så attraktive, at det slet ikke kan betale sig at købe og du kan få månedsomkostningen ned under 2500 for en stor varebil. 

Pas på med at anstrenge økonomien for meget i starten, for mange kunder vil ikke betale før du er færdig og du skal foretage udlæg for materialer - så du har rigeligt at bruge penge på.

Tilmeldt 28. Jul 18
Skrevet kl. 11:14

Tusinde tak fordi i tog jer tid.
Jeg vil lige kigge nærmere for leasing mulighederne
😊

Tilmeldt 22. Apr 18
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 12:22

Bare husk en ting - Hvis du leaser, binder du dig til en kontrakt, den kan man ikke bare komme ud af. D.v.s at går det nu ikke, så kan du ikke få dagpenge ! Du kan ikke lukke dit firma, da der er værdi i firmaet(bilen). Kender flere håndværkere der har haft fingrene i klemme med at lease en bil og så ikke kunne komme ud af det igen !

Jeg er selv startet med at købe en bil. Ja det er lidt hårdt i starten fordi du ikke har så meget at drifte for. Men mit mål har helt klart været at holde de månedlige udgifter nede de første par år, netop så jeg kan opbygge lidt kapital og så måske lease en bil, købe en tlf til firmaet o.s.v :-)

Ned med de månedlige udgifter, så er det meget nemmere at få dit firma til at løbe rundt. Bare pas på med de store opgaver i starten, så du heller ikke får for mange penge ud at hænge i materialer !

vh

Michael

Tilmeldt 28. Jul 18
Skrevet kl. 14:16

Tak for det finde svar Michael. Det var nemlig lige præcis det jeg gik og spekulerede på.

Hvad nu hvis det ikke går med virksomheden.

Og det svarede du meget fornuftigt på.

Tror også jeg holder mig fra leasing i starten.
Hilsen Simon

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)