Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprettelse af lille hobby Isbutik ved stranden

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Jul 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino'er

Har gerne vil prøve at oprette en lille bod for at få noget erfaring med salg, og tænker derfor at prøve at åbne en lille mobil isbod henover den sidste del af sommeren, dvs. køre ned til stranden med en stor isboks, stå under en parasol og sælge nogle is (kun sodavands is som er indpakket fx filur). Her vil jeg så fragte is og isterninger frem og tilbage fra hjemmet i løbet af dagen og prøve at sælge for en 5-10 tusind kroner henover sommeren.

Da jeg aldrig har prøvet noget med salg i en bod af nogen art og alt det med at åbne en lille hobby/sæson virksomhed (hvis det overhovedet er nødvendigt) har jeg en del spørgsmål.

Skal man registrere en form for virksomhed, når det drejer sig om så små beløb?
Skal man føre regnskab for salg af hver eneste is og hvordan skal man melde det ind til SKAT m.m.?
Skal man registrere noget hos Fødevarestyrelsen, da det har med en form for mad at gøre?

Er det lovligt at bruge privat mobilepay nummer eller skal man have Mobilepay til Virksomhed (og kræver det registrering af virksomhed?)
Samt kræver en betalingsterminal som fx iZettle en registreret virksomhed?

Samlet set er jeg en rimelig blank omkring hele setuppet, så i virkeligheden spørger jeg vel hvordan man step-by-step simpelt laver en lille hobby/sæson bod med 2-3 betalingsmuligheder og orden i reglerne for regnskab af salget og eventuel registrering.

Ved godt man i realiteten sikkert godt bare kunne sælge nogle is uden at tænke over alle de her ting, men da jeg en dag håber på at starte noget større, tænker jeg at få orden i formaliteterne og lære reglerne til at starte med.

Beklager det lidt lange indlæg og mange spørgsmål.
På forhånd tak :)
Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 22:46
Tilmeldt 27. Jun 18
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 23:17
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du skal starte med at søge stadeplads hos kommunen.
Når stadepladsen er i hus skal du oprette din virksomhed - Kan ikke forestille mig, at Frisko, Nestle, Hjem-Is osv. vil handle med en uden CVR nummer.
Herefter skal du registrere dig hos fødevarestyrelsen, sørge for betalingsløsning.

Du må ikke bruge Mobilepay til erhverv, du skal tilmelde dig MyShop - Som er Mobilepay erhvervsløsning.

Held og lykke.

Tilmeldt 25. Jul 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:57
Mange tak for svaret :)
Tilmeldt 3. Apr 18
Indlæg ialt: 158
Skrevet kl. 08:41

Spændende projekt. :)

Giv gerne en opdatering hvis/når det lykkedes.

Moderne grafiske plakater online @ minida.dk. Dansk design og produktion af plakater i høj kvalitet.

Tilmeldt 2. Oct 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:40

Hej Noah. Du kan evt også melde dig ind i denne gruppe - og stille dine spørgsmål dér.  https://www.facebook.com/groups/1827591750865678/

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)