Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min 16 årige knægt tjener styrtende på You Tube med Ad Sense reklamer

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Jul 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej med jer

Mon der er nogen, der kan råde mig som mor til en innovativ og dygtig knægt på 16 år, som, via sin engelsksprogede You Tube kanal om bitcoins er begyndt at tjene styrtende med penge via You Tube reklamerne.

Jeg kan se, at indkomsten i år kommer til at ligge over hans frikortbeløb og jeg er meget i tvivl om, hvordan vi så gør med det overskydende beløb, som der jo skal betales en form for skat af.

Hvordan gør vi det nemmest og lettest ? Hvilken dokumentation skal bruges i forhold til skat? Jeg kan jo læse, at Google ikke har oplysningspligt til skat her i Danmark.

Vi er selvfølgelig interesserede i at slippe billigst i skat.

Er der et par kloge hoveder her, der kan råde mig bedst muligt?

Venlig hilsen Michelle
Fra Højby
Tilmeldt 27. Dec 10
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 19:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

styrtende ? Jeg forventede at læse flere mio USD om måneden. 

Tilmeldt 23. Jul 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Michael Maardt:

styrtende ? Jeg forventede at læse flere mio USD om måneden. 



Tak for den kommentar. Har du mon noget at bidrage med i forhold til mit spørgsmål?

Beklager, hvis du føler dig vildledt af ordet "styrtende", da det jo giver nogle andre associationer hos dig end hos mig. Ja, for mig er ordet "styrtende" det rigtige at bruge, når han allerede nu har tjent 200.000 på 4 måneder.

Michelle
Fra Randers
Tilmeldt 29. Jun 11
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis han tjener i snit 50.000 kr pr måned, så ville jeg nok offer et par tusinde pr. måned på revisor ;) så slipper i også for alt bøvlet ;)

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Først og fremmest tillykke med ham! Ja, de rige har det svært. Jeg ville ringe til Skat eller rettere bare gå ind og lave en forskudsregistrering, så årets forventede indtægt passer. Så vil Skat sende en ny, hvor han så kan se, hvad han skal betale i skat pr. måned. Hvis det ændrer sig væsentligt, gentager han blot øvelsen.

Jeg er enig i, at ved denne beløbsstørrelse, og hvis den fortsætter, ville jeg nok også finde en god revisor til at hjælpe lidt på vej, bedre sent end aldrig.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nu har du jo vist du ved der er skat ikke - og indberetter man ikke alt er det svindel - længere er den ikke faktisk. Det kan så korrigeres med bod og alt i ganske mange år hvis man VED man skal angive og ikke gør det 

Det har ikke alene med frikort at gøre for han skal betale AMM bidrag/bruttoskat 8% lige fra kr 1 så alt skal angives korrekt til skat

Du (han) skal forskudsregistrere Og du skal angive det korrekt samlet i årsopgørelsen og så betales den skat der nu en gang skal betales af alle danskere.

Ulykken er vel til at bære - der bliver jo et pænt overskud og han har personfradrag mm

Det er muligt hans salg er så stort at der kræves momsregistrering - som så ikke koster men kræver man er 18 eller har dispensation

Der kan hentes dokumentation for udbetalingeren hos google osv - og pengene kommer også normalt via bank - Det kan han sikkert sagtens finde ud af at trække ud - der er betalingsangivelser og alt

Der er ikke en vej til billigere skat - al indtægt skal anvises. Der kan være en vej til lidt udskydelse (men ikke for en under 18) og det tjener man ikke ved, blot udskyder man (lad mig nævne pension som måske muligt)

Venlig hilsen John Hannver

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Jun 15
Indlæg ialt: 267
Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Flyt til udlandet og få dobbelt statsborgerskab. Eller bliv boende i DK, og betal den skat du skal :)

Fra Kongens Lyngby
Tilmeldt 23. Nov 08
Indlæg ialt: 174
Skrevet kl. 07:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Oscarsmor

Godt gået af din søn!

Vil du dele navnet på hans You Tube kanal?  Jeg vil da gerne blive klogere på emnet.

Mvh. Daniel

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)