Når jeg har tegnet en ny kunde i min virksomhed, notere jeg deres konto og registreringsnummer som så senere bliver brugt til at tilmelde kunden PBS. Udfordringen er at kundens oplysninger ikke altid er korrekte og det finder jeg så først ud af når kunden har lagt røret på.
Er der nogen snedig måde hvorpå man kan validere et konto og registreringsnummer online uden rent faktisk at sende det nogle steder hen?
Jeg ved ikke om den stadig går, eller om de er blevet for bange, men for nogle år siden stod jeg i et problem hvor jeg skulle finde ud af om et kontonummer rent faktisk tilhørte den person jeg havde fået oplyst. Jeg ringede blot til banken og forklarede mit problem, og spurgte om de ville verificere at kontonummeret tilhørte den pågældende.
Eftersom de ikke skulle gøre andet end svare ja eller nej (havde jo både kontonummer og personens navn), så var det ikke noget problem at få bekræftet at det var personens kontonummer.
Er det i forbindelse med leverandørservice eller? Normalt modtager vi en pdf fil som vi skal udfylde og sende retur.
Du kan overveje og genoverveje processen helt, så den også gør det nemmere for dig. Kan verificeringsmail hvor de selv kommer ind og skal udfylde bl.a. kontonummer fjerne arbejdsgange eks.?