Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af køb i eget navn

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Jun 17
Indlæg ialt: 4
Fra  Mund zu Mund Media Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg overvejer at købe noget computerudstyr via en svensk webshop, med en rentefri afbetalingsordning der imidlertid kun er tilgængelig for privatpersoner.

Kan jeg bogføre dette bilag i mit regnskabsprogram, Dinero, selv om mit virksomhedsnavn ikke står på fakturaen?

Tak for input

MVH

Kristoffer wolf

www.mundzumund.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er som udgangspunkt med lidt større køb ikke en god ide at have regninger i privat navn i sit regnskab. Kan du ikke evt få firmanavn listet ind - så som linje to

Ikke en rigtig god ide ellers synes jeg. Du vil så også betale svensk moms som privatperson - hvor du ved køb som firma ikke skal af med penge men kun bogføre som erhvervelsesmoms

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 2840
Tilmeldt 31. May 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Drop køb i Sverige - det er bøvlet og unødvendigt. De har ikke noget i Sverige som du ikke kan købe i DK og få korrekt moms-angivelse, fri for valuta-risiko mv.'

Hvis du skal købe noget i Sverige så sørg for at det sker korrekt til dit firma så momsen forsvinder og du dermed fjerner en fordyrelse af varen.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er bedst, at firmanavnet står på, men afhængig af beløbets størrelse, kan jeg ikke forestille mig, at det ikke bliver godkendt ud. Selvom du ikke har spurgt om et godt råd, vil jeg anbefale dig at låne beløbet (i Danmark) og betale udstyret kontant. Jeg vil gætte på, at den moms, du sparer, er højere, end omkostningerne ved lånet. Det vil også have den fordel, at du sandsynligvis vil kunne få dit firmanavn på fakturaen.

Tilmeldt 22. Jun 17
Indlæg ialt: 4
Fra  Mund zu Mund Media Skrevet kl. 16:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar John, 

Jo, jeg kan nok få mit navn ind, men momsen er selvfølgeligt lidt bøvlet ved privatkøb.

mvh

Tilmeldt 22. Jun 17
Indlæg ialt: 4
Fra  Mund zu Mund Media Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for inpudt Pilde. Gode pointer

Tilmeldt 22. Jun 17
Indlæg ialt: 4
Fra  Mund zu Mund Media Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar Jørgen, og du bekræfter tendensen i tråden, så jeg skal nok købe dansk :)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)