Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bitcoin fra bunden?

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Ringsted
Tilmeldt 11. Dec 14
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm. Er ellers dét jeg har hørt (at mange betaler med bitcoins for at spare penge). At bitcoin kan betale sig for den alm. borger, pga. 2 ting:

1. at hvis man køber noget, betaler man direkte og udenom bankerne, og dermed undgår div. gebyrer

2. at man har en sikkerhed da skidtet ikke kan hackes, fordi det er fordelt ud på mange enheder, og ikke én (som i en bank f.eks.)

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Johannesen:

Hmm. Er ellers dét jeg har hørt (at mange betaler med bitcoins for at spare penge). At bitcoin kan betale sig for den alm. borger, pga. 2 ting:

1. at hvis man køber noget, betaler man direkte og udenom bankerne, og dermed undgår div. gebyrer

2. at man har en sikkerhed da skidtet ikke kan hackes, fordi det er fordelt ud på mange enheder, og ikke én (som i en bank f.eks.)

 

begge dele er ikke korrekt. Der er ofte større gebyrer ved at betale med BTC og/eller kurstab oveni og der er masser af tilfælde hvor penge er svindlet ud af systemet - wallets som er hackede osv og modsat bank er tabet dit alene hvor du i bank er dækket af banken + indskydergaranti

Du skal ikke i BTC for at spare købsgebyrer eller øge sikkerhed, du skal i dem fordi du mener du kan tjene penge på deres kursudviking og så skal du være klar over, at med mindre du helt reelt handler jævnligt varer - så vil skat se dig som investor og så er skatten på gevinst personlig skat - handel for handel mens tab kun giver fradrag som ligningsmæssigt fradrag til langt mindre værdi OG du må ikke lægge flere handler sammen så du kan reelt betale skat - hvis du har lige så mange med gevinst som med tab

ret kompliceret men gå ind i det hvis du tør gamble og synes det er en spændende ny form - ikke for at spare gebyr eller undgå risiko

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Johannesen:
1. at hvis man køber noget, betaler man direkte og udenom bankerne, og dermed undgår div. gebyrer

Der er et gebyr når man betaler med BTC. Det går til at betale dem der miner fordi det er deres arbejde der sørger for at BTC kan sendes rundt.

Jesper Johannesen:
2. at man har en sikkerhed da skidtet ikke kan hackes, fordi det er fordelt ud på mange enheder, og ikke én (som i en bank f.eks.)

Man kan ikke snyde systemet fordi alle transaktioner skal godkendes af andre og for at snyde systemet skal man have ca. 51% af alt computerkraften. Selve den enkelte wallet kan hackes da det er din private nøgle som skal bruges for at kunne overføre coins til andre konti.

Fra København
Tilmeldt 27. Jan 11
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan to personer med en wallet på deres computer ikke overføre til hinanden gratis?

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Media:

Kan to personer med en wallet på deres computer ikke overføre til hinanden gratis?

Nej..... transaktionen skal godkendes af hele kæden og det er der afgiften ligger
Fra Ringsted
Tilmeldt 11. Dec 14
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 01:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay. Alt det i skriver her, taler fuldstændig imod alt hvad jeg nogensinde har hørt om bitcoin. 

Ved godt at man kan investere i det osv., men vidste ikke at det (så vidt jeg kan læse mig til), stort set er den eneste grund til at bruge det.

Eller er det bare ændret radikalt, henover de sidste par år? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Køb og salg af varer og ydelser via bitcoin har altid være en helt forsvindende lille andel af brugen - intet nyt i det. Virksomheder må ikke bogføre i dem heller og det er med til at gøre det besværligt ud over det er dyrt og ud over at kursen svinger så meget at det kun kunne bruges til direkte betaling - Der er firmaer som går imellem og tager 5% oveni for at gøre det lettere, men det er forsvindende lille bitte andel der handles for varer og ydelser

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Ringsted
Tilmeldt 11. Dec 14
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay. 

Tak skal i have alle sammen. I har gjort mig noget klogere på brugen af det, målgruppen og hvad det primært bruges til, og slettet/afskrevet visse ting, jeg selv troede var facts omkring tjenesten. 

I er velkomne til at tilføje mere :-) 

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)