Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken uddannelse for webudvikling og programmering af apps?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Vejle
Tilmeldt 15. Oct 16
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg er en 19 årig dreng som skal til mit tredje og sidste år på HHX. Min store drøm er at jeg engang kan erhverve mig indenfor udvikling af hjemmesider og programmering af apps (jeg er ok med ift. hjemmeside delen).Jeg kan forstå på mange webudviklere og app programmøre rundt omkring på nettet, at det ofte er en selvlært profession. Jeg har dog kæmpet meget med at finde god, up-to-date lærerig viden om app programmering på nettet om blandt andet Xcode, Swift, Objective C osv. Det er primært kun halv dårlige tutorials, jeg kan finde på nettet. Her kommer mit spørgsmål så:

Kan det virkelig passe, at der ikke findes en uddannelse målrettet app programmering og emner i den dur?

Jeg har fundet frem til uddannelsen som webudvikler, hvilket først kræver en uddannelse som enten datamatiker eller multimediedesigner. Er det, det tætteste jeg kommer på? I så fald, hvilken af de to vil I anbefalde før jeg går videre med webudvikler uddannelsen?

Et bonusspørgsmål: Hvad er den mest optimale måde at blive selvlært indenfor app programmering med swift?

Mvh. Emil

Fra Vejle
Tilmeldt 3. Nov 05
Indlæg ialt: 78
Fra  WEST SOFT DEVELOPMENT Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Emil

Jeg vil anbefale dig at kigge på react native. Der findes nogle gode tuturials på nettet. Det er både lettere og sjovere end Swift og java.

Mht uddannelse så kender jeg ikke nogle uddannelser som kun beskæftiger sig med app udviking, men jeg ved det findes nogle uddannelser hvor man kan få det som valgfag.

Som du selv er inde på, så bliver du ikke en god udvikler af det du lærer på skolen. Det er alt det du selv for udviklet i fritiden det former dig.

Jeg kan se du bor i vejle, hvor jeg tilfældigvis har et mindre softwarefirma . Hvis du allerede kan lidt webudvikling kan det være vi kan hjælpe dig videre. Hvis du går på hhx har du jo en lang sommerferie foran dig :)
Hvis det har interesse er du velkommen til at sende mig en mail på ronni@westsoftdevelopment.dk


Tilmeldt 4. Jan 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 07:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har selv haft meget gavn af hjemmesiden Team Treehouse, der formår at lære en om software-udvikling på en farverig måde.
Jeg har brugt den jævnligt, mens jeg læste datalogi.

Her er deres introduktionskursus til Swift: https://teamtreehouse.com/library/what-is-swift
Du kan bruge deres free trial, hvis du vil prøve at tjekke sitet ud.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 09:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Emil Pilgaard Frederiksen:
Hvad er den mest optimale måde at blive selvlært indenfor app programmering med swift?

Giv dig selv en opgave og del den op i bidder. Kig på videoer på youtube eller søg andre steder og lær det stille og roligt. Jeg har programmeret i over 25 år hvoraf de 20 af dem har været ansat i branchen.

Programmering er ikke kun at sidde og skrive kode. Der skal også laves beskrivelser i form af diagrammer, skemaer - der skal planlægges test osv. Alle de ting kan du lære på en uddannelse.

Men har du interesse og flair for programmering så kan du nå langt ved at sidde og rode med det selv. Find evt. en dygtig udvikler som kan tage dig ind under sine vinger hvor du kan vise kode og I kan snakke om hvorfor/hvordan og især hvorfor ikke :)

Fra Fredericia
Tilmeldt 3. May 12
Indlæg ialt: 117
Fra  mitAPP.dk Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :

iOS-udvikler
Søg i App Store: Dinsen.biz

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)