Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vil være iværksætter, inden jeg dør med ønsket !- I 15 år, har den følelse irriteret mig dag og nat, bogstaveligt talt.

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12652
Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

MediaBeat:
Du kan jo ikke basere om folk kan være iværksættere alt efter hvilke job de har haft, eller lang tid de har været ansat hos andre virksomheder.  

Det gør jeg absolut heller ikke.

Men samlet set må jeg ud fra det trådstarteren  har skrevet antage at han ikke virker til at være klar til at blive selvstændig. Han aner jo ikke en gang hvad han vil starte op selv efter 15 års betænkningstid. Tilmed er der nogle manglende uddannelse / personlighedsmæssige ting der bør arbejdes før man starter ud som selvstændig ellers er sandsynligheden for fiasko rimelig stor.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Ravn:

Det gør jeg absolut heller ikke.

Men samlet set må jeg ud fra det trådstarteren  har skrevet antage at han ikke virker til at være klar til at blive selvstændig. Han aner jo ikke en gang hvad han vil starte op selv efter 15 års betænkningstid. Tilmed er der nogle manglende uddannelse / personlighedsmæssige ting der bør arbejdes før man starter ud som selvstændig ellers er sandsynligheden for fiasko rimelig stor.

Det er en anden sag, og din mening. Men det har stadig intet med erfaring fra arbejdsmarkedet at gøre :) 

God dag.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12652
Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mediabeat

Arbejdsmarkeds erfaring og relevansen af denne indgår naturligvis i det jeg skrev.

Forstår slet ikke at du synes det er så cool at han springer ud som selvstændig, når han formodentlig ikke er klar til det.

 

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person

MediaBeat:
Man kan altid bruge noget af den erfaring man har haft som medarbejder. Det handler jo også om hvordan man håndteret visse situationer. Jeg er sikker på at man som Netto medarbejder eller buschauffør har haft med vanskelige og sure kunder at gøre, og skal kunne håndtere det på en ordentlig måde (det er bare ét eksempel ud af mange). Det er situationer som dette man også får med i bagagen som medarbejder i en virksomhed.

Enig. OG livet har givet dig andre erfaringer, som du kan sætte ind. Erfaringer om dine egne styrker og svagheder. Erfaringer i omgang med mennesker. Og ikke mindst økonomiske erfaringer, så man mere realistisk kan se, hvilke anskaffelser, der er vigtige og hvilke, der kan vente. Og ved, hvor meget/lidt man kan leve for, så man kan lægge resten af sin opsparing i virksomheden osv. osv.

35 er bestemt ikke den ringeste alder at blive selvstændig i.

Tilmeldt 22. May 18
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Tak for jeres råd, kritik.. til dem som tvivler og som ikke tvivler på mig.

Ravn, det er netop den tankegang, og fast udgifter har taget mig fra skidtet.
Men heldigvis har jeg arbejdet med min tankegang og er derfor ikke påvirkelig af indre demoner.

Jeg ved at jeg vil starte inde for service faget.

Jeg håber med denne tråd at folk, som har erfaring indenfor det område, kan fortælle lidt om hvad jeg burde være opmærksom på.

Betragt denne tråd som en del af markedsundersøgelse .

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12652
Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Liveterkort:
Jeg ved at jeg vil starte inde for service faget.

Så start med at få noget uddannelse f.eks i form at kurser, så vil du være langt bedre rustet til livet som selvstændig.

Tilmeldt 4. Jan 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes, det er super fedt, at du ønsker at springe ud i det. Det skal du da gøre!

Jeg blev færdiguddannet her i januar som kandidat i datalogi og var fuldtidsansat dagen efter. Jeg følte også at min tid var "spildt", når jeg brugte den på en anden virksomhed fremfor at fremme mine egne drømme, så ligesom dig følte jeg behovet for at blive selvstændig. Så jeg er også sprunget i det - jeg prøver på at sælge mig selv som håndværker i form af, at jeg jo er software-udvikler.

I forhold til hvad du skal give dig i kast med, så er der forskellige ting, du kan overveje. Jeg tænker på det, som at der er tre forskellige veje, man kan gå ad, men man kan helt sikkert mix and match og der er måske også andre veje at gå.

1. Har du en ide kan du prøve at udnytte den kommercielt - i kan være flere om det og sammen forsøge at bringe foretagendet til succes.
2. Har du nogle efterspurgte kompetencer kan du blive håndværker - en kunde har brug for at en opgave løses og du og dit team kommer og løser den for en pris. Hvis der er noget, du er rigtig dygtig til eller glad for, så kan det være vejen at gå.
3. Har du nogle efterspurgte kompetencer kan du blive ekstern konsulent - meget ligesom ansættelse, du sælger din tid for penge, men du kan opnå mere variation ved at være "ansat flere steder" og tjene lidt mere eller holde lidt mere fri.

Jeg er selv gået af vej 2, men kunne ligesåvel se mig gå langs vej 1. Vej 3 til gengæld har jeg overvejet, men den fylder mig med samme kvælende fornemmelse som almindelig ansættelse gør.

Du skal vide, at der er organisationer derude, der er sat i verden for at hjælpe iværksættere og dem kan du med rette opsøge. De kan give dig vejledning og de kan måske hjælpe dig videre fra der hvor du står. Nu nævner du, at du godt kunne tænke dig at arbejde med rengøring, så jeg vil efterlader dig denne vejledning, om hvordan man starter et rengøringsfirma. https://www.imidt.dk/media/182431/rengplus%C2%A9ring.pdf
Den er udgivet af Imidt, som er en af de organisationer, der forsøger at hjælpe iværksættere.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12652
Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Emil Rais:
det er super fedt, at du ønsker at springe ud i det. Det skal du da gøre!

Hvorfor skal man det?

Man skal da ikke bare springe ud i det for en enhver pris, specielt når grudlaget ikke er tilstede. Skal man lave rengøring, er man nødt til være en god sælger, det er altså noget af en opgave når man er meget genert!  i øvrigt lød det til at kvalifikationerne manglende mht. prof rengøring.  

 

Tilmeldt 4. Jan 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Emil Rais:
det er super fedt, at du ønsker at springe ud i det. Det skal du da gøre!

Hvorfor skal man det?

Man skal da ikke bare springe ud i det for en enhver pris, specielt når grudlaget ikke er tilstede.

Enig, men mon ikke grundlaget er tilstede hos OP? :-)
Har man det hårdt i almindelig ansættelse og ønsker man at prøve sig ad med at være selvstændig, så skal man da bare gøre det.
Viser det sig, at man ikke har det godt som selvstændig heller, så er omkostningen kun en midlertidig økonomisk nedtur og det kommer man sig over.

Tilmeldt 23. Jan 13
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har også gået og overvejet rengøringsbranchen over en længere periode, måske vi skulle slå hovederne sammen, hvis du er frisk på en partner?

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)