Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opløsning af IVS - salg af selskabets ejendom til ejer

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Jul 17
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Har besluttet at opløse mit IVS, selskabet skylder mig (eneste kreditor) i omegnen af 320.000, af værdier findes der bla en ejendom der blev erhvevet til 150.000.

Nu lurer jeg på om der er nogen problemer i at overføre (omskøde) denne ejendom til ejer/ långiver til den pris den oprindeligt blev handlet til (der har ikke været værditilvækst) for at nedbringe selskabets gæld til anpartshaver inden lukning ? 

Tilmeldt 15. Feb 18
Indlæg ialt: 373
Fra  Lillebælt Revision Statsaut. Revisionsanpartsselskab Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis selskabet har andre kreditorer, og de lider tab i forbindelse med lukningen af selskabet, så er manøvren ikke lovligt.

For så har du udtaget selskabets værdier og forfordelt dig selv til skade for kreditorerne.

Hvis du i forbindelse med etablering af dit lån til selskabet har fået pant i ejendommen, og ejendommens værdi ikke overstiger pantet, er situationen dog en anden, da du så vil have sikkerhed for dit tilgodehavende i ejendommen, og kreditorerne vil ikke blive stillet dårligere.

Tilmeldt 24. Jul 17
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ole,

Nej der er ikke andre kreditorer end mig selv som eneste anpartshaver i selskabet - når man ser bort fra gælden til anpartshaveren (mig) så er selskabet gældfrit.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)