Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ejeraftale-hjælp

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Hillerød
Tilmeldt 6. Mar 13
Indlæg ialt: 61
Fra  Cykelhelten.dk Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

I forbindelse med udarbejdelsen af vores ejeraftale har jeg nogle afklarende spørgsmål, som jeg håber nogen kan hjælpe med at besvare!

I forhold til, hvis en af ejerne ønsker at sælge sin andel:

OVERGANG AF KAPITALANDELE

  1. Kursen bliver sat af andelsejer, men andelsejer forpligtiger sig til at købe de andres anparter til samme kurs som andelsejer ønsker at få hvis de/den anden part(er) ikke ønsker at købe.

Det vil sige, at ønsker jeg at sælge min andel til eksempelvis 1.000.000kr, og de øvrige ejere ikke synes den pris er fair, og derfor afviser tilbuddet, så er jeg forpligtet til at give tilbud om at købe deres andel til samme værdi. 

Meningen er, at man på den måde undgår, at sælger forlanger en for høj pris - men hvad tænker i om den løsning? Er det en mærkelig måde at gøre det på? :)

Mange tak for hjælpen på forhånd :)

Tilmeldt 4. May 18
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Så hvis en ejer ønsker at komme ud af selskabet, kan han/hun risikere at komme i en situation, hvor han/hun er forpligtiget til at købe hele skidtet i stedet for.

Det virker ikke gennemtænkt. :)
Fra Hillerød
Tilmeldt 6. Mar 13
Indlæg ialt: 61
Fra  Cykelhelten.dk Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tænker egentlig også det skal ændres - Jeg skal bare overbevise de øvrige ejere om det.

De er meget opsatte på, at man undgår, at sælger giver en urealistisk og meget høj pris.

Har du nogen ideer til en anden konstellation? :)

Tilmeldt 4. May 18
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er ofte en god ide at lave aftaler om konfliktmægling, som vil komme i spil i sådan en situation.

Anparter bør fastsættes ud fra markedsværdi, som vil være den pris en udefrakommende er villig til at betale.

Hvordan tror du en investor eller bank vil værdisætte jeres selskab, hvis der er sjove ejeraftaler som denne?
Fra Hillerød
Tilmeldt 6. Mar 13
Indlæg ialt: 61
Fra  Cykelhelten.dk Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er rigtigt - God pointe.

Tak for det.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Få advokathjælp til ejeraftale, men det du beskriver er ikke spor usædvanligt. 

Først har du ret til at sælge som du vil til trediemand så højt du kan. Hvis det ikke lykkes, så skal de andre have mulighed for at give tilbud - og du må stadigt gerne sælge til højere til 3 part, for så skal dine partnere med op for at få anparterne. Det er ofte eneste måde man KAN komme ud selv. Ofte skal det kombineres med nogle ret lange tidsfrister, men hvis du vil ud og ingen vil give mere end 1 krone - ja så er det til en vis grad markedsværdien - hvis du har haft mere end tid nok til at sælge - og så må det være det som de andre nu kan komme ind og byde for du kan komme ud og selskabet ikke ender i en limbo. Det kan kombineres med en uvildig vurderingsmand - men det er sjældet de andre vil forpligte sig til at skulle købe dine anparter til mere end du på nogen måde kan få på markedet. 
En evt egenkapital-  og ikke markedspris kunne også være i spil. Få en advokat til at udarbejde for jer

Læs http://johnhannover.blogspot.dk/2013/09/is-og-aps-aftale.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Karsten

En professionel investor eller bank ville annullere de sære hjemmelavede

og fortænkte kapitalandelsovergangsbestemmelser så snart de har mulighed

for det.

Inden de kommer på banen, er jeg helt enig i at konfliktmægling er et velegnet

instrument til at løse op for de hjemmelavede gordiske knuder...

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)