Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Foret konvelut

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Feb 08
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

JEg skal bruge nogle såkaldte "manilla" konvolutter i tykt papbølgepap som dem man kan få på posthuset - i lidt mere end A4 størrelse.

Tingen er at de skal være FORET med enten filt eller lignende, på indersiden. Hvor pokker finder jeg nogen som kan lave sådanne? - jeg skal bruge omkring 500 i første omgang, men min stk. pris er ret fleksibel - dvs. jeg kan betale ganske godt for dem.

Nogle som har ideer til nogne som kan producere sådanne? - jeg går ikke efter et standardprodukt, da størrelsen er væsentlig på mm. og farve osv. er vigtig. Evt. kunne man forestille sig man først finde nogen som kan påføre filt på pap og derefter nogen som kan standse og trykke på det.

Alle ideer er velkomne!

/h 

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 19:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Hvis du skal have lavet noget i bølgepap er det desværre ikke så lige til..

For det første er der på de fleste fabrikker en min. bestillingsmængde, som typisk starter omkring de 5000 stk., når det er specialstørrelse.

Standseværktøjer til maskinen (dem der skærer formen ud af pappet) er temmeligt dyre når det er til bølgepap, og disse skal man betale for den første gang man bestiller.. Prisen for værktøjer er typisk mellem 5000-20.000 kr., da de bliver fremstillet i hånden specielt til opgaven og da en ingeniør bruger en masse tid på at beregne præcist hvordan det skal laves.

Hvis du så også vil have en speciel farve, andet end brun eller hvid, skal denne trykkes på pappet.. og til det skal man bruge en kliche ("stempel") som man også skal betale for, første gang man køber. Prisen for klicheen afhænger af, hvor stort område der skal trykkes på, hvor mange farver der skal trykkes osv. Klicheprisen for tryk på bølgepap koster typisk mellem 3000 og 20.000 kr., afhængigt at trykkets art. For hver farve der skal trykkes på, skal man bruge en kliche.

Hvis du så også her ud over skal have dem foret på en eller anden måde... så begynder det for alvor at løbe op i pris, hvis ikke du kan finde et standard produkt som passer.

Når det ikke er mere end 500 stk. du skal bruge, kan jeg absolut kun anbefale dig at prøve at finde noget standard, med mindre prisen ikke har betydning overhovedet.

Hvad er det du skal pakke i dem? Kunne du evt. bruge noget med skumforing i á la det her;http://www.jakodan.dk/shopView.asp?page=13&id=513&getString=page%3D12%26ct%3D39 (Kan laves i specialmål fra 2000 stk.)

Eller evt en bølgepapkuvert, (Suprawell http://www.jakodan.dk/shopView.asp?page=12&ct=61) hvor du lagde varen i noget foret, fx boblepose, silkepapir eller lign først og kom den ned i kuverten bag efter? Eller kunne du evt få syet filtposer som du lagde varen i og her efter ned i bølgepapkuvert?

Hvis du skriver hvad de skal bruges til (hvor meget de skal beskytte, format, farve osv.) skal jeg prøve at se om jeg kender nogen, der kan hjælpe dig.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)