Jeg har fundet en rigtig dygtig freelancer i Rumænien. Han løser allerede opgaver for mit firma, men jeg vil gerne skrive en kontrakt med ham. Ikke som fastansat, men stadig som freelance. En kontrakt vil give mig mulighed for at få ham til at skrive under på en IP med mere. Og jeg kan dokumentere over for SKAT, at han er ansat. Han har ikke hans eget firma, så jeg ved ikke hvordan jeg skal betale ham.
Er der nogen der har erfaringer med hvordan sådan noget strikkes sammen? Jeg er ikke interesseret i et eller andet mellemled der fordobler prisen.
Hvis han arbejder fra Rumænien, så vil jeg mene Honorar er OK og så skal du blot indberette honorar til skat på freelancers navn, adresse og fødselsdato/år
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Tak John, det giver god mening. Ved du om jeg kan styrre dette 100% fra danløn? Jeg kan se at Danløn rent faktisk understøtter honorar. Men jeg vil faktisk gerne styre betalingerne uden om danløn, så min freelancer bare selv kan sende en "regning" via paypal efter hver løst opgave. Han er ikke månedslønnet som situationen er lige nu i hvert fald.
du kan sagtens styre det via danløn ja. Du kan også bare bruge e-indkomst - begge dele også hvis han sender regning via paypal efter hver løst opgave - det kan begge håndtere uden problem - dog tror jeg ikke danløn kan paypal overføre så der er e-indkomst som i mit link nok lettest
vh John H
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Ok. Og så samler jeg bare op på hvad jeg har overført til freelanceren i løbet af den seneste måned (inden d. 10.) og registrerer dette hver måned i eindkomst. Så går jeg ud fra SKAT er glade? Jeg har jo ikke en faktura fra min freelancer, men alt skulle være dokumenteret efter bogen?