Jeg har tidligere skrevet, at selvom jeg gerne vil hjælpe med "basics" indenfor det juridiske, så var min idé altså, at samle nogle unge mennesker, der skulle kunne nogle forskellige ting. F.eks. så kan nogle unge mennesker programmere, nogle er gode til at skrive, andre designe osv, desuden er min generation særligt gode til at skabe fokus på de sociale medier, så på trods af, at der findes firmaer, som lever af at markedsføre, så er vi bare "født med en mobil i hånden".
Jeg vil også gerne forsikre jer om, at jeg ikke er en "scammer". Men en ung fyr, som bare prøver at få noget feedback på en idé. Jeg synes virkelig, det er vigtigt, at man kan tåle noget feedback, men det er næsten ikke konstruktiv kritik, du kommer med "Allan Møller Rantaniemi". Jeg forstår ikke, hvorfor du ikke mener, at tråden ikke er "seriøs" nok til at skulle fortsætte. Jeg spørger om råd, da jeg virkelig godt kunne bruge dem.
Trods, at jeg er ung og "uerfaren", så mener jeg ikke, det skulle hindre mig i at drive noget. LÆS:
For at prøve at dække noget omkring min baggrund:
"Jeg er 14 år (Jeg ved, at det lyder som en meget useriøs alder, men jeg kan forsikre alle om, at jeg er meget moden og har en masse viden). Jeg har læst op på en masse ting og ved mange ting om at skabe et firma og drive dette.
Jeg har altid haft lyst til at starte mit eget firma, hvorfor jeg har altid har forsøgt, at lære og undersøge en masse ting om selskaber og opstarten af selskaber. Min far har været selvstændig, hvilket har været grunden til, at vi i min familie altid har snakket meget om virksomheder og selskaber.
Jeg har nogle søskende, der selv er selvstændige.
Jeg deltager meget aktivt i diverse fælleselevråd (elevråd, samlet på tværs af kommunen) og skoleelevråd, som hel klart har givet mig et bedre indblik i, hvordan en bestyrelse fungerer, idet jeg selv medvirker i skolebestyrelsen.
Derudover interesserer samfundet mig meget, hvordan man bedst skal "drive det". "
Jeg håber, at det hjalp lidt i forhold til mine forudsætninger for at hjælpe.
Jeg er udemærket godt klar over, at iværksætterne derude under 18 år, ikke har lommerne fulde af guld (i hvert fald ikke dem allesammen

), derfor vil det heller ikke være baseret på en timeløn eller andet, men en helt anden "betalingsform".
Enig i at der mangler meget om din/jeres baggrund for at kunne yde en seriøs rådgivning. Vil også pege på, at disse under 18 jo som udgangspunkt ikke kan forpligte sig - heller ikke til en "helt anden betalingsform" hvad det så end er (ejerdel ofte)
De kan jo helt enkelt ikke forpligte sig i sådanne retninger - og så er selve rådgivningen jo ret afhængig af om det er rådgivning:
- Til ansøgning om dispensation hos statsforvaltningen - eller -
- Til at få en over 18 til at stifte et selskab som man kan eje - eller:
- Til at tjene penge uden at på nogen måde optræde som virksomhed -eller bare rådgivning:
- Til unge under 18 som HAR fået tilladelse i statsamt eller allerede er ejere af et selskab stiftet af en over 18 med en over 18 som direktør og hvordan de nu skal få det til at give overskud.
Det er fire ret forskellige kundskaber man skal have for at rådgive de fire scenarier tør jeg påstå - men overvej i alle fald den del med, at de unge under 18 som udgangspunkt ikke må forpligte sig økonomisk i forhold til dig - kredit - fremtidigt ejerskab eller andet evt gældsforpligtende mm
vh John H
Jeg vil gerne takke meget for de fine scenarier, som selvfølgelig skal med i mine overvejelser.
Jeg har jo ikke besluttet mig for at starte denne virksomhed, endnu. Det er er jo derfor, at jeg søger råd.
RAVN: Ja, det er jeg godt klar over, hvorfor man selvfølgelig også skal have en ansvarsforsikring, der er "stor nok" til at dække eventuelle tab. Men det er jo også en overvejelse, hvem der vil dække det (forsikringsselskaber).