Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg trække dette fra i skat og hvordan?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Apr 18
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 03:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jeg har startet en lille virksomhed, og det er jo spændende at man kan trække moms fra visse ting.

Jeg rejser til København månedligt i forretnings-øjemed. Kan jeg trække moms fra transporten og evt. andre direkte udgifter fra? 

HVIS jeg kan det, helt lav-praktisk hvordan gøres det så? Skal jeg købe tog-billetten med min erhvervs konto f.eks? 

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 07:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der er ikke moms på personbefordring (f.eks togbillet), men du kan fradrage udgiften i regnskabet, hvis dine rejser er - som du siger - i virksomhedens bedste interesse. Er du i tvivl om, hvordan det bogføres i praksis, så vil jeg anbefale dig at hyre en, som kan hjælpe dig i gang med dit regnskab :-). 

Tilmeldt 6. Apr 18
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar. Hvad vil det sige at fradrage udgiften i sit regnskab? Hvad får jeg ud af at gøre det, hvis jeg alligevel ikke kan trække moms fra?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :

memo-hooked:

Tak for svar. Hvad vil det sige at fradrage udgiften i sit regnskab? Hvad får jeg ud af at gøre det, hvis jeg alligevel ikke kan trække moms fra?

du har 

Indtægter 
Udgifter som du trækker fra udgifterne og så har du resultat til skat - og moms har intet med skat at gøre og har intet med dit resultat at gøre

Du bør nok enten hitte en online bogholder eller overveje lige at læse min letlæste bog for de som selv vil lave regnskabet uanset program http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/11/regnskab.html  Det er en møgdårlig ide bare at køre på - og så en dag risikere enten ikke at have fået sine fradrag - eller løbe ind i et skattesmæk

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Apr 17
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Som Casper nævnte og vores allesammens Cookie også var inde på, så vil det kunne være fornuftigt dig, mig og andre, at have en erfaren person indover sine regnskab. I hver ti fald i begyndelsen.

F.eks vis en revisor, dels når du sidder sammen  revisoren, så kan du lære mange ting, og være som en svamp, og sug deres viden til dig.

Men også, måske en revisor, kunne finder nogle fradrag mm. som du ikke kendte til.

Kommer selvfølgelig an på din egen forhåndsviden, men muligvis der også er penge at sparre, på et sted, som du ikke er klar over det?

Men selv hvis der ikke er mere at spare, så får du jo stadigvæk viden ud af de penge du bruger, i form af den rådgivning en revisor vil kunne drøfte med dig.

Mvh Allan

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)