Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lovpligtigt nummer på fysiske brætspil

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 19:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Her er en billigere løsning

http://stregkoder.nu/buy-barcodes/?lang=da

Du kan også "alternativt" registrere dit spil i isbn-databasen, og så derefter generere en stregkoden til butikkerne.
Såfremt ISBN godkender et spil som en publikation

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 20:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Dan Åsen Hansen:
regnes brætspil som publikationer

Så har Norge da vist en noget anden definition på hvad en publikation er.  

Fra Eidsvoll
Tilmeldt 13. Jun 12
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 21:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hehe, ja, du kan så sige. Dog skal det lige lægges til at jeg er ikke 100% sikker, da det kun er noget jeg er blevet fortalt.

Så jeg har da også lige sendt en mail til dem der styrer ISBN, så får vi høre hvad de siger. Nu er jeg blevet rigtig nysgerrig på hvad det her er for noget. :)

Mvh Dan

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :

"ean er numre til offentlige myndigheder

Du kan muligvis blive bedt om at påføre en entydig stregkode til dit produkt, såfremt du skal sælge et via andres salgskanaler.

Stregkoden bliver der brugt til - elektronisk - at registrere produktet sammen med deres priser og avancer i deres økonomi- og kassesystemer.

Denne stregkode hedder GTIN (EAN-13) "

Ikke helt præcist.
Der er forskellige typer EAN-numre, herunder bl.a. følgende :
GLN
GTIN
GSRN

GLN er et unikt lokationsnumner, og identificerer fysiske og logiske lokationer. Det kaldes af nogen for EAN Lokationsnumner.
Det bruges bl.a. til at sende elektroniske fakturaer frem til rette virksomheder og myndigheder.
Nogen kalder det bare for EAN Nummer, men det er altså tvetydigt.

GTIN er et unikt varenummer. Det påføres produkter og bruges bl.a. til at scanne varer i en butik.

Et brætspil skal nok have et GTIN nummer. Og hvis du gerne vil modtage fakturaer smart, så overvej at få et GLN nummer til din virksomhed.

Fra Eidsvoll
Tilmeldt 13. Jun 12
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 08:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Så kom svaret fra DBC (Dansk BibliotekCenter)

Citat:

"Hej.

 
Som udgangspunkt skal spil ikke have ISBN med mindre det er undervisningsmateriale. Hvis nogen har givet deres spil ISBN er det forkert, men hvis de har numre de kan tage fra er det jo ikke muligt for at at styre hvad de giver ISBN - desværre.
 
mvh ..."

Så skulle den ged vel være barberet :)
Mvh Dan
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Dan Åsen Hansen:
Som udgangspunkt skal spil ikke have ISBN

Det var jo det jeg sagde.

Så Dan hvad kan du og andre lære af det - måske I skulle sætte jer bedre ind i tingene før I begynder at rådgive andre Wink 

God dag

Ravn

Fra Eidsvoll
Tilmeldt 13. Jun 12
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hehe, jeg har vel egentligt aldrig påstået det som sådan, men stilt spørgsmål ved, om det kan være det.

Citat tidligere post "ISBN / EAN ?" (med spørgsmåltegn bag.)

Og når du så spørger hvordan jeg kom frem til det, så svarer jeg fordi mange spil har det.

Nyt citat, tidligere post; "Fordi (næsten) alle spil har et?" (stadigt med spørgsmålstegn bag)


Så gør jeg nogle undersøgelser, og refererer hvad jeg bliver fortalt, og jeg lægger senere til at jeg ikke er 100% sikker da det er noget jeg er blevet fortalt. :) Hvorfor jeg så sender en mail direkte til dem der har med ISBN-numrene at gøre, og poster svaret her, så alle kan lære noget.

Så det jeg har lært så langt, er at ikke bruge tid og kræfter på at finde ud af noget jeg ikke er 100% sikker på, men heller overlade til andre at finde ud af det ... Big Smile

God dag til dig også Big Smile

Mvh Dan

Fra Silkeborg
Tilmeldt 12. Jan 16
Indlæg ialt: 397
Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :

L.S.Wolffsen:
Jeg er ved at lave mit eget lille oplag af fysiske brætspil, som vil blive solgt fra min egen webshop - men muligvis også fra andre mindre fysiske butikker, hvis nogen viser interesse... Trykkeriet taler om at der muligvis skal trykkes en form for lovpligtigt nummer på æsken. Er det rigtigt - og hvor skal jeg registrerer mig for at få et sådant nummer?

Hej Louise

Først vil jeg lige sige at det IKKE er et ISBN der er tale om, som de andre er lidt forvirrede omkring. Brætspilsproducenter bruger det nogle gange (forkert) til deres udgivelser af forskellige årsager. Det kan give noget gratis markedsføring og være en hjælp for nogle af deres forhandlere, men det er ikke meningen at ISBN skal bruges på denne måde.

For at få svar på hvad det så kunne være, så overvej at tage kontakt til nogle af de kloge hoveder fra bræt.dk, papskubber.dk eller bastardcafe.dk. Det kan dog være de er lidt trætte efter at have været på Fastaval. Uanset hvad, når du skal markedsføre dine brætspil, så overvej om ikke de fire jeg har nævnt her, er et sted at skubbe dit produkt ud til flere kunder.

Head of SEO hos Kendskab. Kontakt mig!

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)