Jeg havde en kunde, der skulle have lavet nyt website for snart 2 år siden. Der blev lavet et helt frisk design efter en grundig snak om deres ønsker og ideer. Feedback på designet kom der aldrig selvom jeg rykkede igen og igen over et par måneder.
Siden har jeg så haft rygende travlt og glemt alt om opgaven og har aldrig hørt fra kunden.
Hvordan er reglerne ift. fakturering af udført arbejde? Fakturerer normalt udført arbejde, når en kunde vælger ikke at fortsætte, men når der nu er gået så lang tid, er det så overhovedet noget jeg kan?
Hvis det er 2 år siden, så synes jeg det er noget problematisk at sende en faktura. Jeg ved ikke om der er noget lov der kan henvises til, men etisk synes jeg ikke at det er okay. Det er jo din egen skyld, at du ikke har fået sendt den før så må du også selv tage det tab.
Prøv evt. at forestille dig, at det var dig, der pludselig fik en faktura for noget, der er lavet/sket for to år siden, hvordan ville du så reagere?
Jeg ville da først og fremmest være ekstremt flov over aldrig at være vendt tilbage og så ville jeg straks betale hvad jeg skyldte - men det er bare mig.
Men godt med input :)
@Per
Havde under alle omstændigheder tænkt mig at tage det helt civilt med dem. For mig er det ikke værd at starte problemer over, så godt input :)
@Ib
Tak for retslig info, det var også lige hvad jeg håbede på sammen med etik og råd til at takle det.
Jeg havde en kunde, der skulle have lavet nyt website for snart 2 år siden. Der blev lavet et helt frisk design efter en grundig snak om deres ønsker og ideer. Feedback på designet kom der aldrig selvom jeg rykkede igen og igen over et par måneder.
Først og fremmest skal du have styr på om kunden har bestilt et design, som du har lavet eller du har lavet et designoplæg som "kunden" har valgt ikke at arbejde videre med. Basis havde du en ordre eller håbede du på at få en ordre?