Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO på billede

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Aug 17
Indlæg ialt: 82
Fra  Smarthave.dk Skrevet kl. 19:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften Amino,

Jeg bruger en hjemmeside, hvor man kan hente gratis high resolution billeder. Når jeg henter billederne er filnavnet noget lignende dette: test-7563_8227_64.jpg. Har dette nogen indflydelse på SEOgoogle? Skal jeg derfor lave filnavnet om, når jeg henter bileder? Jeg skriver selvfølgelig alt tekst:) Min webshops er i Shopify.

Mvh. Mads

Fra Århus
Tilmeldt 1. May 06
Indlæg ialt: 550
Fra  Webdesigner.dk Skrevet kl. 23:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo flere data google har at arbejde med jo bedre. Chancen for at dine billeder dukker op i Googles billedsøgning (hvilken er mere brugt en man tror) er større hvis der også indgår relevante søgeord i filnavnene på dine billeder.

Samtidig kan det også hjælpe lidt i det samlede billede som Google har af dit site. Google kigger på over 200 forskellige parameter, når de skal vurdere placeringer i søgeresultaterne. Filnavne er blot et af disse, men når det kommer til SEO har lidt også ret. :-)

Lav din egen hjemmeside med WordPress.
Lær hvordan du opretter en WordPress hjemmeside, markedsfører online & meget mere...

Tilmeldt 18. Mar 18
Indlæg ialt: 26
Fra  aktier Skrevet kl. 18:52
Hvor mange stjerner giver du? :

navnet på fil kommer til at stå i din kildekode, og hvis det er emnereleavant er det en fordel. Det hjælper også google med at forstå hvad som er på foto, hvilket igen er en fordel.

Så ja. Skift navnet

Fra Fyn
Tilmeldt 22. Feb 17
Indlæg ialt: 174
Fra  Klint WebDesign Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :

HUSK at billeder altid skal være optimeret og tilpasset den størrelse, som de vises i på hjemmesiden. Opløsningen på billeder, som vises på siden, skal altid være 72dpi

High resolution er som oftest kun relevant til print og download.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mads. 

Jeg har endnu ikke fundet en seriøs undersøgelse, der bekræfter, at filnavnet er afgørende.

Min holdning: Hvis det tager dig to sekunder at ændre filnavnet, så gør det! Er der bare få SEO-point at hente, kan du lige så godt tage dem. 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)