Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PMV - årsregnskab mm...

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Mar 13
Indlæg ialt: 471
Fra  Fredericia Fotografen Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg skal lige være 100% sikker på jeg har forstået det korrekt. 
Jeg sad den anden dag og snakkede med en bekendt, der stillede mig en masse gode spørgsmål ang pmv, nogen af dem kunne jeg svare på, andre var jeg lidt u sikker på, her er et par stykker af dem.

1.: Skal man som pmv lave et årsregnskab, som man sender ind til skat
( Som jeg har forstået det skal jeg selvfølgelig lave et alm regnskab for indtægter & udgifter, men det skal ikke sendes ind noget sted, det skal bare kunne vises hvis skat spørg om det. ) 

2.: Hvis man har overskud på fx. 20.000 kr fra Januar 2018 - Januar 2019, hvordan betaler man så praktisk skat af de 20.000 kr ? 
( Lige pt har jeg valgt at indtaste mit forventede overskud i min forskudsopgørelse, altså som B-indkomst, men hvis man ikke ønsker at gøre det på den måde, men altså betale det hele sidste på året, hvordan forgår det ? ) 

3.: Hvordan trækker man kørsel fra i et pmv
( Hvordan & hvor skal man indtaste det ? Og ikke mindst hvornår skal man gøre det? ) 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

1 korrekt

2 du gør det på klogeste måde og skat kan ellers låse et overskud fast hvis du angiver 0 for i stedet at ville indbetale frivilligt eller året efter

3 du skal føre meget nøje kørebog og trække beløbet fra dit overskud som skatteregulering i det tal du angiver i udvidet selvangivelse, og gemme kørebogen sammen med regnskabet

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Mar 13
Indlæg ialt: 471
Fra  Fredericia Fotografen Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar John. 

Det vil sige man kan faktisk ikke nødvendigvis få lov at betale skat sidste på året ? 
Den indkomst jeg har er primært i sommerperioden, så hvis jeg ønsker ikke at blive trukket i mit person fradrag, så er det ikke sikkert det kan lad sig gøre, eller hvordan skal det forståes ? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Det skal forstås sådan at du som alle andre skal betale skat under året. Første år kan du vente, da skat næppe sætter dig fast til en indkomst-  men derefter vil de kunne låse et tal fast, hvis de ser du ikke angiver korrekt i forskud. 


Du kan sagtens skrive 0 indtil sommer - og så skrive højere tal i forskud - og rette igen frem til november - men så får du jo hele årets skat på en gang, så skriv i forskud når du begynder at kende dit resultat og forhøj det eller sæt det ned, hvis det siden - i oktober f-eks virker galt

År 1 kan du i princip vente men hvorfor ikke få den betalt når du har indtægten - fra i sommer - ved at skrive i forskud til den tid

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)