Hej Jan.
Jeg har arbejdet meget med Yahoo og de har deres ++ og --'er..... Desværre lidt for mange minus efter min mening.
Det umiddelbare problem ved Yahoo Search Marketing er dækningen af markedet. De har meget lidt markedsandel sammenlignet med Google (pt. samarbejder de med Eniro, Jubii og MSN). Mener det er knap 12-13%.
Dernæst har der været tonsvis af problemer ved omlægningen fra Ouverture til Yahoo Search Marketing og det påvirker stadig systemet selvom den officielle omlægning var i juli 2007.
Det umiddelbare største problem er deres kundeservice, som man desværre oftest skal benytte sig af. De sidder i Dublin (lissom Google Danmarks supportafdeling også gør), men de har pt. ingen danske medarbejdere til at servicere danske kunder efter Tabitha er stoppet. Det gør at sprogbarrieren og forståelsen for indholdet af danske konti er lig 0. Jeg har desværre ofte flere gange ikke kunne få svar på mine spørgsmål og/eller er blevet desideret misforstået hvilket har resulteret i en masse fejlklik....
Interfacen er efter min mening ikke ligeså logisk som Googles, men det er nok smag og behag og den slags kan man altid diskutere men aldrig blive enige omkring.
Som udgangspunkt vil jeg fraråde Yahoo såfremt du kun skal markedsføre dig i Danmark, medmindre du har et stort budget som rækker udover Google.
Held og lykke.
Søren J