Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PPC på Yahoo erfaringer

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 31. Dec 07
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Amino´er

Jeg har lavet en kampange på Yahoo, bare for at teste systemet.

Jeg er meget forundret over at systmet ikke formår at omsætte mine penge til klik.

på 10 dage har Yahoo genereret 18 klik, med samme budget/søgeord på Goggle genererer vi 1000+

Er der nogle her der har nogle erfaringer.

Jan Laurenborg Olsen

www.shop-diving2000.dk 

Jan Laurenborg Olsen

Diving 2000 A/S

Fra København
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 648
Fra  Webbureauet ComboWeb ApS Skrevet kl. 14:42

Hej Jan.

Hvis det er et dansk site, skal du tænke på Googles markedsandel i forhold til Yahoos, da Google er mange gange større i Danmark. Desuden er der mange flere AdSense-publishers end Overture-publishers - især i Danmark.

Det er mest klikprisen du skal kigge på, og der er forskellen vel ikke så stor?

Tilmeldt 27. Oct 07
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 16:48

Er også interesseret i at høre om folks erfaringer mht. Yahoo

Fra Silkeborg
Tilmeldt 15. Oct 06
Indlæg ialt: 165
Fra  VildMedBryllup Skrevet kl. 17:50

Mine erfaringer er elendige med Yahoo.

Jeg skrev til deres service center at jeg brugte 50k om måneden på adwords og gerne ville i gang med yahoo, hvis de ville hjælpe mig med at sætte annoncerne op.

Det ville de gerne, men det eneste de gjorde var at importere mine søgeord, og oprette kampagnerne i de forskellige lande. Derefter stod alle ord så og tikkede med en klik pris på 1 euro stykket.

Så nu er jeg ikke nået meget længere end før, for jeg har stadig ikke haft tid til at sætte mig ind hvordan jeg får skruet og drejet på mekanismerne så jeg kan få prisen ned på noget i nærheden af det jeg har på Google.

Jeg forstår det ikke for hvis de nu bare instruerede mig ordentlig, så kan jeg jo også gerne bruge mine penge der.

Casper Grønbjerg
www.MyGoodParty.com

Fra Skanderborg
Tilmeldt 12. Jul 07
Indlæg ialt: 82
Fra  MSCH Media Skrevet kl. 14:07

Hej Jan

jeg har brugt YSM lige så langt tid som jeg har brugt Adwords og min erfaring er, at CPC er langt billigere hos YSM end Adwords...men jeg får slet ikke så meget trafik fra YSM som fra Adwords...på trods af at man også kommer til at ligge på jubii og msn igennem YSM.

Jeg har dog valgt at blive, da lidt billig trafik også er værd at tage med:-)

Fra Hørsholm
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 12:00

Marlene Schøler Sørensen:

Hej Jan

jeg har brugt YSM lige så langt tid som jeg har brugt Adwords og min erfaring er, at CPC er langt billigere hos YSM end Adwords...men jeg får slet ikke så meget trafik fra YSM som fra Adwords...på trods af at man også kommer til at ligge på jubii og msn igennem YSM.

Jeg har dog valgt at blive, da lidt billig trafik også er værd at tage med:-)

What she said - vi har præcis samme erfaringer :-)

Yahoo leverer både billige kliks og højere konverteringer end Google generelt for os, men er desværre meget mindre. Vi annoncerer også i Sverige og Norge og der er billedet det samme (på trods af at Google forholdsmæssigt er meget mindre i Norge).

Derudover har de noget strenge krav til din landingpage, hvilket gør at nogen af de long-tail ting vi kører på Google ikke er mulige på Yahoo.

Men der er ingen grund til at vælge dem fra, hvis du har tiden til at arbejde med dem også. Derudover syntes jeg at de vokser for tiden i hvor meget de kan levere, hvilket må tilskrives at MSN søg'et bliver større og større.

Fra København
Tilmeldt 13. Sep 07
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 12:37

Hej Jan.

Jeg har arbejdet meget med Yahoo og de har deres ++ og --'er..... Desværre lidt for mange minus efter min mening.

Det umiddelbare problem ved Yahoo Search Marketing er dækningen af markedet. De har meget lidt markedsandel sammenlignet med Google (pt. samarbejder de med Eniro, Jubii og MSN). Mener det er knap 12-13%.

Dernæst har der været tonsvis af problemer ved omlægningen fra Ouverture til Yahoo Search Marketing og det påvirker stadig systemet selvom den officielle omlægning var i juli 2007.  

Det umiddelbare største problem er deres kundeservice, som man desværre oftest skal benytte sig af. De sidder i Dublin (lissom Google Danmarks supportafdeling også gør), men de har pt. ingen danske medarbejdere til at servicere danske kunder efter Tabitha er stoppet. Det gør at sprogbarrieren og forståelsen for indholdet af danske konti er lig 0. Jeg har desværre ofte flere gange ikke kunne få svar på mine spørgsmål og/eller er blevet desideret misforstået hvilket har resulteret i en masse fejlklik....

Interfacen er efter min mening ikke ligeså logisk som Googles, men det er nok smag og behag og den slags kan man altid diskutere men aldrig blive enige omkring.  

Som udgangspunkt vil jeg fraråde Yahoo såfremt du kun skal markedsføre dig i Danmark, medmindre du har et stort budget som rækker udover Google. 

Held og lykke.

Søren J Wink 

Søren J ;o)

Partner hos www.nosuchagency.dk 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)