Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til Problem med cPanel og php.ini

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Horsens
Tilmeldt 28. May 14
Indlæg ialt: 242
Fra  VKMmedia Skrevet kl. 16:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

 

Jeg håber at der er en, som kan hjælpe mig og min hosting udbyder med at forstå/rette en fejl i mellem cPanel og php.

 

Er ved at opsætte en Magento 2 webshop, men når man skal lave et Readiness Check, for at kunne installere en extension eller lign skriver den:

 

PHP Settings Check *

Your current PHP memory limit is 256M. Magento 2 requires it to be set to 756M or more. As a user with root privileges, edit your php.ini file to increase memory_limit. (The command php --ini tells you where it is located.) After that, restart your web server and try again.

Vi har kigge på begge php.ini filer og de er begge sat til 2g retten den til, som Magento 2.2.3. Server er blevet genstartet, men den bliver ved med at skrive det.

Hvad kan man gøre?

 

 

                              

 

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Oct 12
Indlæg ialt: 175
Fra  Indexed Webbureau Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg mener at der måske ligger noget i roden af siden, evt. i din .htaccess fil når du kører med cpanel.

det lyder dog lidt voldsomt at den skal bruge så meget hukommelse?

pas også på med at sætte den til 2gig, hvis du har 4 gig til rådighed skal der altså kun 2 processer der løber løbsk til at lægge serveren ned...

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

VKM:

Hej

 

Jeg håber at der er en, som kan hjælpe mig og min hosting udbyder med at forstå/rette en fejl i mellem cPanel og php.

 

Er ved at opsætte en Magento 2 webshop, men når man skal lave et Readiness Check, for at kunne installere en extension eller lign skriver den:

 

PHP Settings Check *

Your current PHP memory limit is 256M. Magento 2 requires it to be set to 756M or more. As a user with root privileges, edit your php.ini file to increase memory_limit. (The command php --ini tells you where it is located.) After that, restart your web server and try again.

Vi har kigge på begge php.ini filer og de er begge sat til 2g retten den til, som Magento 2.2.3. Server er blevet genstartet, men den bliver ved med at skrive det.

Hvad kan man gøre?

Hvis udbyderen bruger lsphp - så vil du i MultiPHP INI Editor i cPanel, skulle vælge dit domæne i dropdown og derved sætte dem der, du kan ikke bruge den primær fil for webhotellet, da lsphp ikke tjekker for php.ini filer udenfor din "document_root" for det primær domæne.

Hvis udbyderen bruger en form for CageFS eller lign, og de ændre den primær php.ini på serveren, så skal de huske at lave en cagefsctl --force-update && cagefsctl --validate-alt-php-ini

Når det så er sagt - hvis din udbyder ikke kan finde ud af at ændre memory_limit, eller finde frem til, hvorfor at denne limit ikke bliver ændret - så ville jeg nok ikke stille min tiltro til at de skulle hoste en webshop. Det lyder ikke særlig holdbart for at være ærlig.

Peter Sørensen:

jeg mener at der måske ligger noget i roden af siden, evt. i din .htaccess fil når du kører med cpanel.

det lyder dog lidt voldsomt at den skal bruge så meget hukommelse?

pas også på med at sætte den til 2gig, hvis du har 4 gig til rådighed skal der altså kun 2 processer der løber løbsk til at lægge serveren ned...

Det ligger generelt ikke serveren ned, men derimod kun webhotellet.

Hvis det var serveren der ville blive lagt ned, ville oom-killer dræbe processen før det påvirker serveren.

ang. størrelsen - så ja, det kan bruge meget ram - men behøves skam ikke være tilfældet - alternativet er at siden får en "cannot allocate memory" - begge to er et fedt såfremt det sker.

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Fra Horsens
Tilmeldt 28. May 14
Indlæg ialt: 242
Fra  VKMmedia Skrevet kl. 05:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres svar

som du kan se så ser mine /home/domæne_navn/php.ini sådan ud og de er kun blevet rette/ændret i MultiPHP INI Editor:

display_errors = Off
max_execution_time = 120
max_input_time = -1
max_input_vars = 1000
memory_limit = 2G
post_max_size = 8M
session.gc_maxlifetime = 1440
session.save_path = "/var/cpanel/php/sessions/ea-php56"
upload_max_filesize = 128M
zlib.output_compression = Off
asp_tags = Off

og min /home/domæne_navn/public_html/php.ini sådan ud:

display_errors = Off
max_execution_time = 120
max_input_time = -1
max_input_vars = 1000
memory_limit = 2G
post_max_size = 8M
session.gc_maxlifetime = 1440
session.save_path = "/var/cpanel/php/sessions/ea-php56"
upload_max_filesize = 128M
zlib.output_compression = Off
asp_tags = Off

Kan det have nogen betydning at min PHP-version hedder ea-php70? for domænet og PHP-version ea-php56 for den anden?

Lucas - Hosting4Real:
cagefsctl --force-update && cagefsctl --validate-alt-php-ini

Jeg ved ikke om de har lavet den, men jeg vil selvfølgelig dele dette indlæg med dem, så de måske kan få løst problemet. 

Jeg har så læst alle mulige steder omkring det og har fundet dette her, men jeg ved ikke om det har nogen betydning. 

https://github.com/magento/magento2/issues/10816

Jeg har selvfølgelig også prøvet at lave en phpinfo fil, som er blevet nævnt, som ser sådan ud

memory_limit 256M 256M

Men tror du at det vil ændre sig, når man køre den kommando, som du nænver?

Jeg har også læst nogen steder at cron jobbet nogen gange er sat forkert op. Hvordan får jeg sat det op på den rigtige måde? for når man søger på problemet og folk har fået løst til, så skriver de bare: "cron job was pointing at the wronge php.ini, so i change it"

Grunden til at jeg spørger, er fordi jeg har været lidt "stucked" i nogen tid efterhånden, og vil bare gerne have det løst. Og må ærlig indrømme at jeg ikke er nogen expert indenfor dette område (endnu) ;)

Peter Sørensen:

jeg mener at der måske ligger noget i roden af siden, evt. i din .htaccess fil når du kører med cpanel.

Jeg tror at jeg efterhånden har kigget på alle .htaccess filer der findes på serveren, og de ser alle samme ud som de skal.

Lucas - Hosting4Real:
så ville jeg nok ikke stille min tiltro til at de skulle hoste en webshop

Hvem skal man så vælge? jeg ikke vil op og give for mange penge for det, da jeg er i gang med et større integrations projekt, som kommer til at tage en del tid. Så for mig er det enligt bare vigtigt at få sat den op, så jeg kan komme i gang. Men vil selvfølgelig ikke afvise at skifte på et tidpunkt, eller hvis prisen er rigtig

 

Tilmeldt 5. Mar 18
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Jeg har helt samme problem som dig. Du skal kontakte dit hosting selskab og bede dem om at ændre "master værdien for memory_limit til 756M." - Det gjorde jeg og det hjalp - chosting kan  anbefales meget, de svarer indenfor 5 min 

Tilmeldt 5. Mar 18
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Efter ændret memory limit har du så problemer med, at den fryser ved update? det gør min... får det her 

Process extensions

Process extensions Status:

Update pending

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)