Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hestevirksomhed

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Apr 10
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, 

Min søster har en gård med en del jord. Hendes drøm er at starte en virksomhed med opstaldning af heste. Men for at gøre dette attraktivt for ryttere er det nødvendigt med en hal. 

Derfor lyder mit spørgsmål, om det vil være mest fordelagtigt at oprette et ApS, og købe hallen, boksene, indhegning osv. gennem firmaet? Hallen skal jo ligge på privat grund, så hun er lidt i tvivl omkring hvordan man gør. 
Et andet scenarie er at købe hallen privat, men så opnår hun ikke moms- og skattefordelene. 

Hvad ville I gøre?

Mvh. Kristoffer

Tilmeldt 7. Mar 18
Indlæg ialt: 281
Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil anbefale jer at tage en snak med en revisor, da andre opstaldningsvirksomheder tidligere har fået underkendt deres fradrag for flere år, da skat efterfølgende har konkluderet at virksomheden ikke levede op til kravene for et erhvervsmæssig deltidslandbrug.

Der er særlige regler der adskiller hobbylandbrug og erhvervsmæssigt drevet deltidslandbrug. Og hobbylandbrug (hobbyvirksomheder) kan ikke fradrage deres udgifter.

Tilmeldt 27. Apr 10
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 16:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar. 
Så er det nok nødvendigt at betale det privat. 

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke nemt at få en hesteejendom godkendt som virksomhed. Der har mange opstaldningssteder og stutterier i hvert fald haft store problemer med.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)