|
Hej |
Forvirringen er nu større, for skal man være export registreret for at trække momsen fra? der er tale om B2C handel
Debat
|
Forvirringen er nu større, for skal man være export registreret for at trække momsen fra? der er tale om B2C handel |
|
jeg ved ikke hvad du mener med at momsen fratrækkes - Den lægges ikke på ganske enkelt - og er modtager så privat person i Norge så skal denne modtager betale norsk moms ved ankomsten og her er reglen den at Posten lægger ud og betaler kunden så ikke momsen norge - så hænger du som sælger på den vh John Hannover |
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com
|
Ja selvfølgelig trækkes momsen ikke "fra". Det stammer af at priserne i min webshop er incl. moms. |
|
det forstår jeg- det var da en typo- den er rettet så der står samme begge steder - OVER Det koster ikke noget at blive eksportregstreret så det kan være en let start uanset værdi lige denne gang vh John Hannover |
|
Det er super! |
Det er den norske kunde helt uvedkommende hvad du har købt med eller uden moms - Det er korrekt du køber porto med moms - eller varer med moms - det har ikke spor med dit salg til kunden at gøre. Hvis du IKKE vil tjene på momsen - ja så fakturerer du momsens pris - uden moms da det jo ikke er en omkostning for dig - videre, men du må jo også sælge uden porto eller tage det dobbelt af hvad du køber til - ganske som med varen vh John Hannover |
|
Der er ikke moms på porto i Danmark 😉 |
Besøg min hjemmeside www.jasminsbogholderi.dk eller skriv en mail til mig på info@jasminsbogholderi.dk.
jo skam - quickbreves porte er med moms _ De kaldes så frankeringsmærker men det er en anden sag _ så der kan godt være moms på porto ved indkøb vh John Hannover |
|
De portoer jeg har siddet med har ikk moms. Dof har fragten moms, til tider, på |
Besøg min hjemmeside www.jasminsbogholderi.dk eller skriv en mail til mig på info@jasminsbogholderi.dk.