Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Engros salg til england VAT?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Jul 10
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer

Jeg tror vi har styr på reglerne, men er lidt i tvivl så vi ville lige høre her. Vi skal til at sælge nogle produkter engros til en butik i england, på fakturaen skal der vel opkræves dansk moms? og det skal så stå som VAT? eller er der noget man skal være opmærksom på her, eller er VAT bare det samme som moms, og bruger vi bare de normale 25% lige som ved engros salg i danmark?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. Jul 10
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 23:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Okey, kan godt høre det var godt at få lidt hjælp her, sagen er den at vi slet ikke er vant til at handle engros til udlandet, men nu har vi en kunde, kunden spørger os; Do those prices include VAT? Are you a VAT registered company in the EU?

Dertil kan vi så godt svare at vi er moms / VAT registreret i EU, men alle priser er med "Reverse Charge" meaning no VAT charge? tror heller ikke at han er så vant til at handle sine produkter i danmark, så tror heller ikke vores kunde har helt fod på reglerne, men han har selv et VAT nummer.

Til sidst, hvor skal det "reverse charge" stå hende på fakturaen? skal der bare stå VAT (reverse charge) : 0.00 euro 

Cookie, Tusind tak for din ekspertise og hurtige svar

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:53
Hvor mange stjerner giver du? :

korrekt - reverse charge på fakturaen - og så angiver i på kundens VAT nummer månedligt og i rubrik B som jeg husker det samlet EU moms salg

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
reverse charge på fakturaen -

Gælder reverse charge ikke kun ved salg af ydelser?  Så ved jeg ved skal der stå free of VAT eller Zero-rated VAT.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej. Der er ikke nogen formkrav til teksten. Det skal blot ikke være tvivl om at modtageren skal selv skal beregne momsen.

Og inden du spørger hvor det står ..... så er det omtalt i momsbekendtgørelsen under fakturakrav.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:
Nej. Der er ikke nogen formkrav til teksten

Så er det jo mærkeligt at SKAT skriver følgende:

Særlige fakturakrav

Skriv køberens momsnummer på fakturaen og noter, at køberen skal beregne moms af købet. Det gør du fx ved at skrive "omvendt betalingspligt" eller "reverse charge" for ydelser eller "momsfritaget" eller "free of VAT" for varer. Oplys værdien af det samlede salg i perioden i momsangivelsens rubrik B - Varer eller ydelser.

http://skat.dk/skat.aspx?oid=2900

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Cookie - John Hannover:
reverse charge på fakturaen -

Gælder reverse charge ikke kun ved salg af ydelser?  Så ved jeg ved skal der stå free of VAT eller Zero-rated VAT.

der er ikke formkrav - og teksten Reverse charge (modtager håndterer momsen i princip) er helt fint nok for både varer og ydelser - momsfritaget - free of vat bruges vist også ofte ved varer - men det afgørende er i varer og ydelser, at man kontrollerer modtagers moms/VAT nummer i vies og tydeliggør, at der ikke er lagt moms på varen og modtageren håndterer den og at man så opgiver det på sælges VAT nr i eu salg samt i henholdsvis varer og ydelser rubrik B-

Jeg mener ikke skat vil kritisere hvis teksten - er reverse charge bare - men man kan jo dobble og skrive   free of vat/reverse charge :) Jeg tror også at det anerkendes at skrive det på sit eget sprog i EU sjovt nok - selv om en rumæner nok ikke vil fatte ret meget af - Omvendt betalingspligt moms Stick out tongue men jeg er ikke sikker - så jeg ville bruge Engelsk

(også efter Brexit - selv om franskmænd givet vil foreslå fransk "charge inverse TVA" som det internationale sprog)

god forsat weekend   John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)