Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Valg af regnskabsprogram

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 31. Mar 17
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :

I din situation vil jeg vælge et regnskabsprogram som der løbende videreudvikles samt er underbygget med stærk kapital, da det højst sandsynligt er dem som kommer først på banen med den løsning du forespørger. Uniconta har en lille brugerfalde og har forsat tilgode at vise at projektet kører økonomisk rundt. Det Dinero viser er meget lovende samt har et seriøst team som konstant udvikler på projektet. Derfor er der i min logik en no-brainer at vælge Dinero, når der er ingen som tilbyder præcis det du forespørger.

Tilmeldt 5. May 12
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København
Tilmeldt 21. Sep 05
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 18:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sebastian

I Driversnote har vi samme udfordring; vi sælger abonnementer til software til virksomheder og privatpersoner i omkring 30+ forskellige lande indenfor og udenfor EU, og skal afregne One Stop Moms og rapportere ift reverse charge.

Vi anvender Billy som regnskabssytem da de netop kan håndtere EU moms reglerne. Baseret på en kundes land og hvorvidt de er privat/erhverv finder den momssatsen. Du skal dog selv manuelt sætte reglerne op i deres system, oprette momskonti for hvert land etc. De har funktionalitet til rapportering/afregning af moms som også inkludere One Stopre moms, men reverse charge exports kan de desværre ikke (det har vi selv måtte bygge).

Jeg ved ikke om de kan importere CSV filer, men de har et velfungerende API, som vi har anvendt til at automatisere al vores fakturering og bogføring. Vi bruger desuden Stripe til at håndtere betalingerne.

Med venlig hilsen

Martin Poulsen, Driversnote

Tilmeldt 5. May 12
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 06:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin,

Mange tak for input!

Jeg har selv været forbi Billy's website en del gange, men er aldrig gået videre med det, da det har fået en del negativ kritik her på Amino. Det kan selvfølgelig være de er kommet efter det. I er overordnet glade for det? Jeg har også selv overvejet at skifte fra PayPal til Stripe - hvordan spiller det sammen med Billy?

Mvh

Sebastian :)

Fra København
Tilmeldt 21. Sep 05
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 09:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sebastian

Tjah, jeg kunne godt nævne en række ting, som jeg godt kunne tænke mig var bedre ved Billy. Og det virker også som om, at deres udvikling er gået lidt i stå.

Men til vores behov har Billy være det eneste danske system, som har kunne det vi havde brug for; EU moms og et ordenligt API.

Via Billy kan du sende fakturaer som kan betales med betalingskort via Stripe. Det bruger vi dog ikke, da vi anvender Stripe's subscription løsning. Så vi lader Stripe tage sig af de løbende (månedlige eller årlige) faste betalinger, og så modtager vi et webhook kald fra Stripe når betalingen er lykkedes, og på basis af det genererer vi en faktura i Billy, bogføre betalingen, gebyrer, moms og kursdifferencer, og sender PDF'en til kunden. Se evt. https://stripe.com/docs/subscriptions/lifecycle

Men hvis du bruger Paypal nu, hvorfor så ikke tage et kig på deres løsning til det samme? https://www.braintreepayments.com/en-dk/features/recurring-billing

Desuden; vær opmærksom på, at vi har brugt mindst et par mandemåneder på udvikling af det system vi bruger, til at få det hele til at spille sammen. Du kan også overveje en løsning om https://recurly.com/ som kan tage sig af meget af det vi har kodet (men nok ikke integrationen til Billy).

Med venlig hilsen

Martin Poulsen, Driversnote

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 28. Sep 17
Indlæg ialt: 98
Fra  Svensmarke Økonomi ApS Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sebastian

Selvom jeg kan forstå at du er træt af at styre dit regnskab m.v. i excel - synes jeg alligevel du bør checke www.svensmarke.com  og virksomhedssystemet Svensmarke (SVS).

SVS er en excel-projektmappe bestående af ca. 50 ark bundet sammen af formler og VBA-kode.

Systemet kan uden problemer styre one-stop moms, og er dine øvrige behov for diverse integration ultimative, kan disse formentlig tilføjes.

Kan man imidlertid klare sig med dette enkle men funktionsdygtige system, og måske undvære smart integration, er SVS sundt for størrelsen af dine faste omkostninger.

Held og lykke med dine overvejelser!

mvh. Peter

Svensmarke Økonomi ApS - Rådgivning, administration og IT-systemer - vi er på facebook

Tilmeldt 5. May 12
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin,

Igen tak for input. Det er et skidt tegn, hvis deres udvikling er gået i stå. Men ellers lyder det til Billy er en farbar vej. Når jeg finder en uges luft tænker at at teste Billy og Xena af.

Mvh

Sebastian

Tilmeldt 5. May 12
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter,

Tak for indspark. Jeg vil gerne væk fra Excel (og andre tykke klienter) og have hele skidtet i skyen. Det skal kunne køre i en browser, da jeg primært befinder mig på OSX og Linux.

Mvh

Sebastian

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan måske også finde lidt inspiration her: https://regnskabsguiden.dk/online-regnskabsprogrammer/.

Tilmeldt 5. May 12
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 18:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jørgen,

Tak for linket. Det giver en fin oversigt og det forstærker min tro på enten Billy eller Xena (deværre nævnte den ikke noget om one-stop-moms).

Nogen idé om, hvor jeg kan finde en freelance bogholder der er skrap til enten Billy eller Xena?

Mvh

Sebastian

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)