Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg trække moms fra i DK, hvis jeg sælger den købte vare i UK?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 8. Feb 18
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg ville høre om jeg kan trække momsen fra på vare købt i Danmark, men som der opbevares og sælges i Storbritannien, og derfor tillægges UK VAT.

Jeg vil være VAT registreret i UK og derfor skal jeg også indrive VAT, af de vare som jeg sælger der, og efterfølgende betale den til den britiske stat.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12888
Skrevet kl. 16:20

B2B Handel med firmaer fra andre EU lande er momsfri, forudsat at begge firmaer har et gyldigt moms nr.

Tilmeldt 8. Feb 18
Skrevet kl. 16:30

Hej Ravn.

Det vil være B2C, og da varene vil være lagret i UK, vil jeg være nødsaget til at indrive VAT.

Men nogle af varene vil muligvis blive købt i DK, og derefter sendt til UK hvor de vil blive lagret, mit spørgsmål er så.

Kan jeg trække moms fra varene købt i DK? På trods af at de ikke vil blive solgt i DK, men i UK.

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 16:41

Mochia Trading:
Kan jeg trække moms fra varene købt i DK? På trods af at de ikke vil blive solgt i DK, men i UK.

Det danske firma skal kunne dokumentere at varen er sendt fra DK til køber i udlandet, før de kan  sælge uden moms.  køber du med dansk moms kan du mig bekendt ikke få momsen refunderet. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47190
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:09

Mochia Trading:

Hej.

Jeg ville høre om jeg kan trække momsen fra på vare købt i Danmark, men som der opbevares og sælges i Storbritannien, og derfor tillægges UK VAT.

Jeg vil være VAT registreret i UK og derfor skal jeg også indrive VAT, af de vare som jeg sælger der, og efterfølgende betale den til den britiske stat.

hvis du er VAT registreret i UK og det UK firma køber varer i DK - så får de jo varen uden moms - reverse charge og dermed ikke nogen dansk moms at betalte - men jeg forstår måske ikke helt dit setup - UK firmaet opgiver sit momsnummer til DK leverandøren som så sender uden moms  - med reverse charge = du betaler ikke nogen moms på indkøbet?

Hvis du også har et dansk firma med moms - så betaler du moms som du så får igen som købsmoms - men prisen til UK er jo den samme - nemlig varens pris uden moms

vh John H

Tilmeldt 15. Feb 18
Indlæg ialt: 373
Fra  Lillebælt Revision Statsaut. Revisionsanpartsselskab Skrevet kl. 18:13

Du er nok nødt til at uddybe lidt omkring din forretning.

Er du både momsregistreret i DK og i UK?

Har du noget varesalg i DK eller udelukkende i UK?

Hvordan bliver varerne fysisk transporteret? Bliver de leveret direkte fra leverandøren til oplagring i UK, eller bliver de sendt til en DK adresse, hvor du så selv sender dem til UK?

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 18:19

Det er en ommer John.

sagen er den at varen befinder sig i UK,  købet er et UK firma, sælger er et dansk firma.   

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47190
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:12

Ravn:

Det er en ommer John.

sagen er den at varen befinder sig i UK,  købet er et UK firma, sælger er et dansk firma.   

jeg læser det som om varen er i DK og bliver sendt til UK?? Men det er en smule kryptisk dele af det - dog står ret klart:

Mochia Trading:

Men nogle af varene vil muligvis blive købt i DK, og derefter sendt til UK hvor de vil blive lagret, mit spørgsmål er så.

Kan jeg trække moms fra varene købt i DK?

vh John H

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 21:07

Cookie - John Hannover:
quote] jeg læser det som om varen er i DK og bliver sendt til UK?? Men det er en smule kryptisk dele af det - dog står ret klart:

Vu er helt enige om at det er noget kryptisk.  Oprindeligt stod der:

"Jeg ville høre om jeg kan trække momsen fra på vare købt i Danmark, men som der opbevares og sælges i Storbritannien"

Tilmeldt 8. Feb 18
Skrevet kl. 21:47

Erkender at det er ret kryptisk...

Har planer om at åbne en virksomhed i DK, alene af den grund at jeg så vidt jeg har forstået skal bruge et Dansk cvr nr, for at kunne blive VAT registreret i UK, altså skal jeg ikke stifte firma i UK, men blot VAT registreres og senere hen også EORI registreres.

Jeg har som udgangspunkt tænkt mig at importere mine vare fra et ikke EU land ind i UK, MEN det kunne også sagtens ske at jeg ville købe nogle produkter i en Dansk butik, for så at sende dem til UK og der opbevare dem og forhåbentligt også sælge dem. Altså bliver varen købt her i DK og sendt (af mig selv) til et varelager i UK. 

Så spørgsmålet lyder: Kan jeg trække momsen fra DK købet fra? Selvom at varen bliver solgt i UK, og der dermed bliver indrevet og betalt UK VAT, til UK og ikke DK.

Håber at det er til at forstå... 

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)