Jeg ville høre om jeg kan trække momsen fra på vare købt i Danmark, men som der opbevares og sælges i Storbritannien, og derfor tillægges UK VAT.
Jeg vil være VAT registreret i UK og derfor skal jeg også indrive VAT, af de vare som jeg sælger der, og efterfølgende betale den til den britiske stat.
Kan jeg trække moms fra varene købt i DK? På trods af at de ikke vil blive solgt i DK, men i UK.
Det danske firma skal kunne dokumentere at varen er sendt fra DK til køber i udlandet, før de kan sælge uden moms. køber du med dansk moms kan du mig bekendt ikke få momsen refunderet.
Jeg ville høre om jeg kan trække momsen fra på vare købt i Danmark, men som der opbevares og sælges i Storbritannien, og derfor tillægges UK VAT.
Jeg vil være VAT registreret i UK og derfor skal jeg også indrive VAT, af de vare som jeg sælger der, og efterfølgende betale den til den britiske stat.
hvis du er VAT registreret i UK og det UK firma køber varer i DK - så får de jo varen uden moms - reverse charge og dermed ikke nogen dansk moms at betalte - men jeg forstår måske ikke helt dit setup - UK firmaet opgiver sit momsnummer til DK leverandøren som så sender uden moms - med reverse charge = du betaler ikke nogen moms på indkøbet?
Hvis du også har et dansk firma med moms - så betaler du moms som du så får igen som købsmoms - men prisen til UK er jo den samme - nemlig varens pris uden moms
Har du noget varesalg i DK eller udelukkende i UK?
Hvordan bliver varerne fysisk transporteret? Bliver de leveret direkte fra leverandøren til oplagring i UK, eller bliver de sendt til en DK adresse, hvor du så selv sender dem til UK?
Har planer om at åbne en virksomhed i DK, alene af den grund at jeg så vidt jeg har forstået skal bruge et Dansk cvr nr, for at kunne blive VAT registreret i UK, altså skal jeg ikke stifte firma i UK, men blot VAT registreres og senere hen også EORI registreres.
Jeg har som udgangspunkt tænkt mig at importere mine vare fra et ikke EU land ind i UK, MEN det kunne også sagtens ske at jeg ville købe nogle produkter i en Dansk butik, for så at sende dem til UK og der opbevare dem og forhåbentligt også sælge dem. Altså bliver varen købt her i DK og sendt (af mig selv) til et varelager i UK.
Så spørgsmålet lyder: Kan jeg trække momsen fra DK købet fra? Selvom at varen bliver solgt i UK, og der dermed bliver indrevet og betalt UK VAT, til UK og ikke DK.