Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udtræk af varer i I/S

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Oct 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 01:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har kigget på dette linkhttps://dinero.dk/support/hvordan-bogfoerer-jeg-naar-jeg-tager-mit-varelager-privatforbrug/

I følge vejledningen skal man oprette en konto 2410 Udtaget til privatforbrug og så modregne på 60140 Hævet kontant i virksomheden.

Hvis man bruger den vejledning, kan man så efterfølgende overfører penge fra 60120 mellemregning til at dække det trækket beløb på 60140 Hævet kontant i virksomheden?

Altså så man modregner prisen på varen i ens tilgodehavende i virksomheden, men stadig kommer til at svarer moms af de varer man trækker ud.

Med venlig hilsen

Michael S.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan du, men jeg kan nu faktisk ikke se grund til ikke at modpostere direkte på melleregning 60120 - det ville jeg have fundet naturligt her

Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 19:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Følger du lovens regler til punkt og prikke, så er beløb bogført som privat hævet = privat hævet og skal derfor indgå i hæverækkefølgen. Der kan ikke laves korrektioner via mellemregning efterfølgende.

At mange så gør det i praksis er en anden sag, men skat har faktisk hjemmel tilbage afvise det, skulle der komme torskegilde.

Statsautoriseret revisor - København

Tilmeldt 1. Oct 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)